Tyan G9700 Pro skal måske skiftes ud
Fra : Myt

Dato : 03-05-05 01:08

Hej i gruppen

Jeg er ikke så meget inde i det med de nye grafikkort, så jeg håber på lidt
hjælp og forståelse

Jeg har et Tyan G9700 Pro kort i min maskine nu, det er monteret i et Abit
IC7 MAX3 bundkort. På det bundkort kan jeg ændre den nuværende AGP til AGP
Pro 50, men hvilke grafikkort kan udnytte det som må bruge max 1,5V ?

Jeg bruger min maskine mest til grafik, hjemmesider og spil, så det skal
kortet være optimalt til.

Hvis jeg ikke kan få et kort til det, hvad skal jeg så vælge til almindelig
AGP ? Jeg er mest til ATI baserede kort, og skifter nødigt til andet

Prisklassen er ca. 2000.- kr. hellere lidt over end mindre, hvis det kan
give mere og bedre ydelse og grafik.

Myt

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 05-05-05 07:55

AGP og AGP Pro er bare den fysiske forskel i GFX kort at bundkortet
understøtter, det understøtter AGP grafikkort, så alt det der skal du bare
se bort fra. Alle nye GFX siden GF2MX kører standard 1.5v så det er heller
ikke noget du skal tænke over.
Derimod i prisklassen til 2000kr der skal du nok vælge et ATi Radeon X700Pro
(el. X700XT) AGP kort, når det er du helst vil have ATi igen, men jeg ville
dog anbefale dig at spare lidt mere op så du har 2600kr for så kan du få ATi
Radeon X800XL 256MB grafikkort som virkelig er hurtigt ! en hel del
hurtigere end X700Pro/XT.

-Niels-