Grafikkort med S-video ind?
Fra : Rado

Dato : 02-05-05 21:44

Nogen der kan anbefale et billigt (helst 8x AGP) grafikkort man kan
køre video fra en Sony camcorder ind via S-video?

Har kig på et par stykker, men kan ikke lige se om de kan:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=63488
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92069

(der står man kan redigere hjemmevideo, men jeg kan ikke se noget om
at man kan capture fra camcorder)

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 03-05-05 00:18

Rado wrote:

> [...]
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92069
>
> (der står man kan redigere hjemmevideo, men jeg kan ikke se noget om

hvilken camcorder er det du har?

hvis den er digital, er der nok et firewire stik, som du kan bruge til
at fyre det ind, det giver en perfekt overførsel. Hvis den er analog, så
køb et Hauppauge PVR 250 eller 350 og brug dette. Det har hardware MPEG2
encoding, så du får nogle filer der er lige til at smide på en DVD i god
kvalitet

Den video-indgang der sidder på grafikkortene er langt fra på højde med
de tv-tuner kort man kan få

Fra : Rado

Dato : 03-05-05 06:30

On Tue, 03 May 2005 01:17:55 +0200, Esben von Buchwald
<use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote:

>hvilken camcorder er det du har?

Det er et analog kamera.

> [...]
>køb et Hauppauge PVR 250 eller 350 og brug dette. Det har hardware MPEG2
>encoding, så du får nogle filer der er lige til at smide på en DVD i god

OK. Med HW encoding burde man vel også kunne smide det i en langsom
maskine (f.ex. en 333 mhz AMD)?

>Den video-indgang der sidder på grafikkortene er langt fra på højde med
>de tv-tuner kort man kan få

Ved det godt, men det er til en af mine venner der ikke har ret mange
penge til formålet (ny selvbygmaskine), så hvis der både skal
grafikkort og videokort i så løber det jo let op. Det er som regel
billigere at købe et kort med det hele på.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 03-05-05 09:51

> OK. Med HW encoding burde man vel også kunne smide det i en langsom
> maskine (f.ex. en 333 mhz AMD)?

Måske lige i underkanten, men en 8-900 MHz er nok rigeligt. læs evt. på
deres hjemmeside hvad de anbefaler!

> [...]
> grafikkort og videokort i så løber det jo let op. Det er som regel
> billigere at købe et kort med det hele på.

Et grafikkort kan jo sagtens blot være et onboard, så længe han ikke
spiller!

Fra : Rado

Dato : 03-05-05 18:47

On Tue, 03 May 2005 10:50:30 +0200, Esben von Buchwald

>Måske lige i underkanten, men en 8-900 MHz er nok rigeligt. læs evt. på
>deres hjemmeside hvad de anbefaler!

OK. Han har nemlig en 333 mhz AMD, og formålet med den nye maskine er
hovedsagelig at få mulighed for at få hans videooptagelser ind på PC
og redigere dem. Så hvis det kunne klares med den gamle ville han
foretrække det.

Men det ser ud til at mindstekravet (PVR 150) er P4 1.2ghz, så der
skal vist en ny maskine til.

>Et grafikkort kan jo sagtens blot være et onboard, så længe han ikke
>spiller!

Det er jo selvfølgelig en mulighed, har ikke lige tænkt på det.

Men i alt fald tak for hjælpen!

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 03-05-05 22:39

Rado wrote:

> [...]
> foretrække det.
>
> Men det ser ud til at mindstekravet (PVR 150) er P4 1.2ghz, så der

Hvis man vil redigere video på en 333 mhz maskine må man håbe han har
rigeligt med tid, eller kun vil have 200x150 opløsning på sine
videoer... for den maskine er sgu ikke ret meget værd mht. redigering af
video