ATi kort -> tv
Fra : LaughingFrog

Dato : 01-05-05 14:59

Hej herinde.

Har just sat mit S-VHS kabel fra mit nye ATi kort, over til min forstærker,
og via den til mit tv, men kan ikke få farver med til fjernsynet.

Nogen ideer om hva der kan være galt?

Kortet er et Radeon 9600

Mvh Mikael

Fra : Mads

Dato : 01-05-05 15:14

On Sun, 1 May 2005 15:59:15 +0200, "LaughingFrog"
<SPAMBBAMbadeand.dk@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Har just sat mit S-VHS kabel fra mit nye ATi kort, over til min forstærker,
>og via den til mit tv, men kan ikke få farver med til fjernsynet.

Har du valgt et PAL signal.
Måske den står til NTSC i grafik driveren
Står den allerede til PAL, så prøv en af de
andre PAL versioner. Der plejer at være en
hel stribe.

mvh Mads

Fra : LaughingFrog

Dato : 01-05-05 19:14

Problem løst, lidt pinligt, men viste sig at være mit tv som ikke på de alm
scart stik kunne håndtere RGB signal..... :)

Men ellers tak for hjælpen Mads

Fra : Brian Lund

Dato : 02-05-05 02:08

> Problem løst, lidt pinligt, men viste sig at være mit tv som ikke på de
alm
> scart stik kunne håndtere RGB signal..... :)

RGB? (Var det ikke S-Video lige før?)

Det er ofte i TV-enden det er galt når der er nogen der spørger her inde ;)

Brian

Fra : LaughingFrog

Dato : 02-05-05 17:33

Jo, men et S-vhs signal er jo RGB... :)

Fra : Brian Lund

Dato : 03-05-05 06:25

> Jo, men et S-vhs signal er jo RGB... :)

Nej!

S-video (S-VHS er videobånd, ikke et videosignal) er luma/chroma...

Brian

Fra : claus b. p.

Dato : 03-05-05 23:39

> Nej!
>
> S-video (S-VHS er videobånd, ikke et videosignal) er luma/chroma...

- Og deraf følger, at farveinformationerne er separeret fra composite
videosignalet (luma), så hvis ikke der er indgang for S-video i TV'et,
kommer der kun et monocrom signal igennem.

/Claus

Fra : Jante

Dato : 04-05-05 00:17

"claus b. p." skrev:

> - Og deraf følger, at farveinformationerne er separeret fra composite
> videosignalet (luma), så hvis ikke der er indgang for S-video i TV'et,
> kommer der kun et monocrom signal igennem.

Netop. Men i så fald kan man bruge denne løsning:
http://sandberg.it/img/prod/autocad/502-34.pdf

/J

Fra : Mads

Dato : 10-05-05 19:44

I brinck elektronik kan du købe en lille billig dims der skal sidde imellem
dit kabel og stikket på grafikkortet, det fixer problemet.

/mads