Hjælp hvad skal jeg købe ?
Fra : Per Olsen

Dato : 29-05-01 16:40

Hejsa..

Håber jeg her igennem kan få et par råd med på vejen..

Jeg er ved at købe en "cykel" men kan ikke rigtigt bestemme mig for hvad jeg
skal købe.
Da jeg ikke længere er nogen "årsunge" eller for den sags skyld oldermand
skal jeg
bruge en cykel der frem for alt er stabil og godt kørende, det behøver på
ingen måde at
være et "stinger missil", men på den anden side er der vel lidt narrerøv i
os alle, så det skal
heller ikke i den anden grøft..

Jeg har kikket på maskiner i prisklassen 50-70.000 og har da også et par
favoritter.

Feks. Suzki GSX 600 F eller også en Yamaha Virago af en slags.. (ved ikke
hvor stor den børe være)

( Ja jeg ved godt det er to vildt forskellige maskiner) jeg har desvære ikke
råd til en af hver

Er der nogen der kan hjælpe lidt forslag / råd og i sær advarsler hvis der
er modeller man skal holde sig fra.

Mvh. Per

Fra : Per Pedersen

Dato : 29-05-01 18:27

Per Olsen <olsenbanden@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b13c2e4$0$4012$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> råd til en af hver
>
> Er der nogen der kan hjælpe lidt forslag / råd og i sær advarsler hvis der

Suzuki GSF 600 Bandit er et godt valg. Jeg har en Bandit der har kørt 60.000
km og det uden at lave noget som helst vrøvl!! Det gjorde det også en del
nemmere at vælge en efterfølger til Ducati´en. Det blev igen en Bandit 600.
Meget cykel for pengene er hvad man får.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen
2 x Suzuki GSF 600 Bandit
Suzuki GS 450
MZ 251 Saxon tour
Aprilia AF1 125 RR

Fra : Asger Steffensen

Dato : 29-05-01 20:18

"Per Olsen" <olsenbanden@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> råd til en af hver
>
> Er der nogen der kan hjælpe lidt forslag / råd og i sær advarsler hvis der

Det kommer jo i meget høj grad an på hvad du skal bruge den til. Men som
dagligdags kværn er begge de nævnte da sikkert udmærkede. Hvis du er til
lidt småvejs ræs er Sukien absolut at foretrække...

Asger
ZX-10 (til salg)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-05-01 18:55

Med 2 så forskellige MC'er må første råd være at prøve en lang tur på begge.
Det vil sikkert gøre valget nemmere.
Dit valg skal også afhænge af hvad du vil bruge MC'en til. Er det til
langtur Syd på, korte ture, race, promenade kørsel m.m. Er der ikke et eller
andet der "trækker" i dig.
De 2 du har kig på har jo ikke meget til fælles, så det er svært råde dig
til det ene eller det andet. Og endeligt, så er det jo også individuelt.
Nogen hader Suzi'er, andre Viragoer og heldigvis, ellers kørte vi jo alle
sammen jo på den samme MC. Så i virkeligheden er der ikke noget endegyldigt
svar.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian Lænø

Dato : 30-05-01 11:15

"Per Olsen" skrev
> [...]
> råd til en af hver
>
> Er der nogen der kan hjælpe lidt forslag / råd og i sær advarsler hvis der

Det er 2 meget forskellige maskiner !
Hvor tager du ikke en mellemting, som eks. en brugt Honda Transalp, der får
du en afslappet kørestilling + gode tourings egenskaber.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Jesper P \(Fazer\)

Dato : 30-05-01 17:00

Ja, det er jo ikke altid let at finde ud af hvad man skal vælge.
Jeg stod i samme situation for nylig efter jeg var vokset fra min gamle
RD350'er og ville have noget mere stabilt og langturs-egnet.

Valget faldt på en Yamaha FZS600 Fazer og det har jeg ikke fortrudt i et
sekund.

Den bliver ofte omtalt som MC'ernes Golf - en rigtig fornuftig maskine med
masser af krafter (95hk) og indrettet til hverdagsbrug (tankmåler, rimelig
siddekomfort osv..)

Fazer'en blev introduceret i '98.
2001 modellen koster 114.000,- så det er måske lige i overkanten af dit
prisområde.
Jeg fik min 99'er ret billigt (syns' jeg) til 76.000,- (stadig i toppen af
dit område)

Læs evt. en test her:
http://www.yamahamcclub.no/ymccn/dokumenter.nsf/37b4fc303a10833fc12567cf004b
867d/68cf9cc24797c5d2c12569b7004e993f

(hvis det lange link bliver delt i flere linier skal du nok lige samle det
til én før det virker)

Jesper
Nybagt Fazer ejer.