Forskel på Polini Alm. og Evo. Variomatic~
Fra : Destroyer

Dato : 29-05-01 16:32

Hejsa

Hvad er forskellen på Polini alm.(489,-) variomaticsæt og Polini Evo.(899,-)
variomaticsæt andet end end prisen???

M.v.h
Destroyer

Fra : mikkels ms-super\(or~

Dato : 30-05-01 21:08

hej!

der er en del forskel på de 2 vario'er,bla. er evo'ens yderste remskive lavet hærdet jern,der ikke kan give sig som alu-remskiverne ellers kan ved kraftig tuning.
derudover er diameteren på skiverne større,og rullerne er kraftigere..
alt i alt er det en "hyperrace" resevedel,som har det bedst med de kraftigste cylinderkits så som..ja evolution 1+2 men funker også med en corsa.
husk at det skal monteres med de bagerste evo-remskiver(evolution speed drive).
mvh:mikkel@

Fra : Peter Risager

Dato : 31-05-01 14:49

> Hvad er forskellen på Polini alm.(489,-) variomaticsæt og Polini
Evo.(899,-)
> variomaticsæt andet end end prisen???
På det almindelige sæt er rullerne 16*13, og på EVO er de 17*14 så vidt jeg
husker.
Til EVO medfølger også 2 "dæksler" så man kan bestemme "stigningen" på den
plade
der holder rullerne inde i selve variatoren. (ok dårlig forklaring, men se
mere på www.polini.it)

--
mvh:
Peter

Destroyer <destroyer@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f0fbp$1pb$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Christian

Dato : 02-06-01 13:01

"Peter Risager" <peterrisager@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> plade
> der holder rullerne inde i selve variatoren. (ok dårlig forklaring, men se

Det med størrelser kommer jo helt an på hvilken motor/scooter det er til
På min Evolution vario til Mineralli motor, er det samme størrelse som alm
Polini vario

Mvh Christian