Andet multimedie
bentjuul 3670
Import af MS Publisher filer
Fra : Erik Bak

Dato : 29-05-01 13:40

Jeg har fået til opgave at redigere en hjemmeside, som (!!!) er lavet i MS
Publisher 98. Problemet er, at alle tekster på hjemmesiden nu fremstår som
grafik. Dvs jeg kan ikke kopiere teksten over i min HTML-editor.

Jeg har ikke adgang til MS Publisher (og heller ikke lyst til at investere i
det), men jeg har fået udleveret en kopi af den oprindelige *.pub-fil, som
html- og gif-filerne er dannet udfra.

Men hvordan kan jeg 'fiske' teksten ud af filen og over i et andet pogram -
uden at skulle bruge MS Publisher til at eksportere?

Mvh
Erik

Fra : Jens Chr. Jensen

Dato : 29-05-01 23:49

Erik Bak wrote:

> Men hvordan kan jeg 'fiske' teksten ud af filen og over i et andet pogram -
> uden at skulle bruge MS Publisher til at eksportere?

Hej Erik

Hvor stor er filen (zip'et)?

Hvis den har en rimelig størrelse til et 56k modem, er du velkommen til
at sende den til mig, så skal jeg se, hvad jeg kan gøre.

Jeg mener, at Publisher kan gemme teksterne som rtf eller doc med
bevaring af formatteringen, forudsat at jeg har de benyttede fonte.
Billederne kan formentlig vedlægges "løse". Jeg har både PM og Indesign,
men jeg tvivler på, at publisherfilen kan eksporteres/importeres, så
opsætningen må nok blive "forfra".

Med venlig hilsen
Jens Chr. Jensen

jcj@ic-foto.dk

Fra : Erik Bak

Dato : 30-05-01 15:12

> Hvor stor er filen (zip'et)?
> Hvis den har en rimelig størrelse til et 56k modem, er du velkommen til
> at sende den til mig, så skal jeg se, hvad jeg kan gøre.
Filen fylder 235kB - hvilket vel er ok med et 56k modem - jeg sender den
fluks til dig med mail.

> Jeg mener, at Publisher kan gemme teksterne som rtf eller doc med
> bevaring af formatteringen, forudsat at jeg har de benyttede fonte.

Formatering er ikke vigtig - det er bare den rå tekst, jeg er interesseret
i.
Hvis du kan eksportere til alm. DOC, RTF- eller tekstfil(er), vil jeg blive
meget glad.
Billederne skal du ikke bruge tid på.

> Billederne kan formentlig vedlægges "løse". Jeg har både PM og Indesign,
> men jeg tvivler på, at publisherfilen kan eksporteres/importeres, så
> opsætningen må nok blive "forfra".

Det er også helt ok - opsætningen skal under alle omstændigheder laves helt
om.

For en ordens skyld: du skal vide, at jeg også 'postede' mit indlæg til
dk.edb.internet.webdesign, hvor en anden bruger har tilbudt at hjælpe mig i
løbet af i morgen (torsdag). Så medmindre du tænker, at du kan fikse det
lynhurtigt, kan du jo vente med at gøre noget, til du hører fra mig igen -
hvis den anden fyr alligevel ikke gør som han har sagt.

Du må meget gerne lige skrive, hvad du beslutter dig for - så vil jeg stande
den anden, hvis du vil se på det med det samme, når du har modtaget min
mail.

Mvh
Erik (som har lovet at hjælpe den lokale erhvervsforening - ganske
gratis...)