Andet multimedie
bentjuul 3670
Billede til bogstaver
Fra : JB

Dato : 12-05-05 10:22

Hej
Jeg har flere gange set et billede omdannet til bogstaver således at man kan
se et gråtonebillede bestående af bogstaver. Er der nogen der ved hvad denne
teknik hedder ? Findes der nogen programmer der kan gøre det ?

Mvh
JB

Fra : KNL DtP

Dato : 12-05-05 10:43

"JB" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved hvad denne teknik hedder ?

Det må vist være 'ASCII art' du tænker på:

/ \ __
.---. _ / / _.~ \
\ `. / \ / /.-~ __/
`\ \ | | |/ .-~ __
\ \ | | | .'--~~ \
\ \ | | ` ' _______/
\ \ | ` /
.--. \ \ | ` /
\ `.\ \ \ /
`\ \ \ `\ (
\ \ \ > ,-.-.
\ `. \ / | \ \
\ . \ /___| O |O\ ,
.-. \ ; | /` `^-.\.-'`--'/
\ `; | | /
`\ \ | `. `--..____,'
\ `. | `._ _.-'^
\ . / `|`|`
.-.\ / | |
\ `\ / | |
`\ ` | | |
\ | | |
.-. | | |
\ `. \ | |
`\ \ | |
\ \ | |
\_____ :-'~~~~~'-' ;
/____;``-. :
<____( `. ;
\___\ ; .'
/``--'~___.-'
/\___/^/__/
/ /' /`/'
\ \ `\ \
`\ \ \ \
\ \ \ \
\ \ \ \
\ \ \ \ ______
\ \ ___\ \'~``______)>
jgs \ \___ _______ __)>
_____\ \'~``______)>
<(_______.._______)>

Prøv og søg på google - der er masser af gallerier med den slags.

> Findes der nogen programmer der kan gøre det ?

http://www.degraeve.com/gif2txt.php

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : JB

Dato : 12-05-05 11:45

> Prøv og søg på google - der er masser af gallerier med den slags.

Tak Kristian, det var lige hvad jeg skal bruge. Har søgt på google før jeg
skrev mit indlæg, men vidste ikke hvad jeg skulle søge på.

Mvh
JB