Andet multimedie
bentjuul 3670
gøre en animeret gif mindre?
Fra : Tidemann

Dato : 11-05-05 13:52

Hej NG

Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg gør en animeret gif mindre?
Jeg prøvede at ændre på størrelsen på siden, men så var den ikke animeret
mere............
Den kan ses her:
http://www.ragdollys-cat-link.dk/index.html

RAGDOLLYS CAT-LINK står der på den.

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Christoffer

Dato : 11-05-05 15:33

> Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg gør en animeret gif mindre?
> Jeg prøvede at ændre på størrelsen på siden, men så var den ikke animeret
> mere............
Jeg kan tage fejl (det hænder jo), men du kan ikke komprimere en .gif fil
ved at gøre det i normalt billedbehandlingsprogram. .GIF filer består af
flere billeder sat sammen til eet, derfor er du nødt til at finde et program
til at animere .gif med, og nærmest 'åbne' filen og skalere billederne hver
for sig, for så at sætte dem sammen igen...
--
Christoffer

Fra : Tidemann

Dato : 11-05-05 16:21

"Christoffer" skrev

> [...]
> til at animere .gif med, og nærmest 'åbne' filen og skalere billederne hver
> for sig, for så at sætte dem sammen igen...

Jeg har prøvet i IrfanView at trække frames ud, der er tre bmp filer kan jeg
se.
Jeg har også lavet dem mindre, men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal samle
dem igen?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-05-05 16:33

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev:

>Jeg har prøvet i IrfanView at trække frames ud, der er tre bmp filer kan jeg
>se.

Du vil ha' dem mindre, er det i billedestørrelse (pixels) eller
vil du ha' den til at fylde mindre (færre KB)?

Hvis det er billedstørrelsen, så fortæl, hvilken størrelse det
skal være, så kan jeg hurtigt lave det for dig.
--
Knud

Fra : Tidemann

Dato : 11-05-05 18:31

"Knud Gert Ellentoft" skrev i en meddelelse
> Hvis det er billedstørrelsen, så fortæl, hvilken størrelse det
> skal være, så kan jeg hurtigt lave det for dig.

Tusind tak!!
Men jeg prøvede lige igen, og nu virker det fint nok??
Øh jeg ved ikke hvad der var gået galt.....................