Andet multimedie
bentjuul 3670
Slette album i Photoshop Elements 3
Fra : Falcon

Dato : 11-05-05 10:48

Jeg har importeret billeder i PE3, eller rettere i Photoshop Album2
som jo er en del af E3. Jeg har efterflg flyttet mine billeder fra c:
til e:\ og så siger photoalbum selvfølgelig at den ikke kan finde
billederne men at den kan reconnect missing files. Det kunne jeg
selvfølgelig gøre, men jeg har i mellemtiden slettet nogle billeder og
tilføjet andre, og så vil jeg gerne starte helt forfra.
Hvordan sletter jeg hele albummet (og selvfølgelig uden at slette dem
fra HD) og opretter et nyt album, som jeg så kan importere billederne
til?
Det kan godt være det er simpel logik for perlehøns, men jeg synes
altså ikke jeg kan finde ud af det

mvh Falcon

Fra : emj

Dato : 11-05-05 23:16

Falcon <falcon1@email.dk>, skrev i

> [...]
>som jo er en del af E3. Jeg har efterflg flyttet mine billeder fra c:
>til e:\ og så siger photoalbum selvfølgelig at den ikke kan finde

Åbn det "invalide" catalog. Marker alle filerne og tryk på
Deletetasten. Så bliver du spurgt, om du også vil have billederne
slettet fra HD, hvilket du svarer "ja" til.
PSA kan jo ikke finde dine billeder på den nye placering og du slettet
kun de forkerte oplysninger på din HD.

Gem nu det tomme catalog under et nyt navn. Så bevares de tag-navne,
som du selv har lavet og det er meget let at katalogisere hele bundtet
igen i det nye katalog.

Get Fotos - from den nye placering og katalogiser dem igen. Det tager
ikke mange minutter.

>Det kan godt være det er simpel logik for perlehøns, men jeg synes
>altså ikke jeg kan finde ud af det

Det er jo logisk nok, at albummet skal tømmes for alle oplysninger,
når du har slettet eller flyttet billederne.

Du skal fremover huske, at dine katalogiserede billeder skal slettes
via PSA og aldrig direkte via stifinder.

Hilsen emj