Andet multimedie
bentjuul 3670
CMYK farvekort?
Fra : Koeffe

Dato : 10-05-05 15:38

Hvad kalder man sådan nogle bøger hvor der er eksempler på
alle CMYK farverne?

Og hvor kan de købes?

--
Koeffe

Fra : RoJo

Dato : 10-05-05 17:04

On 10/05/05 16:37, in article 4280c726$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Koeffe" <graphic.muse@gmail.com> wrote:

> Hvad kalder man sådan nogle bøger hvor der er eksempler på
> alle CMYK farverne?
>
> Og hvor kan de købes?

Jeg ved ikke lige hvad man kalder bøgerne... Men de fåes også som
CMYK-vifter...

Du kan bl.a. få dem hos tegnecenter: www.tegnecenter.dk

Mvh RoJo

Fra : KNL DtP

Dato : 10-05-05 17:00

"Koeffe" <graphic.muse@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad kalder man sådan nogle bøger hvor der er eksempler på
> alle CMYK farverne?

Tænker du på en Pantone-vifte?
http://www.artlebedev.ru/studio/posters/pantone/pantone-1024x768.jpg

Der findes en mængde forskellige, som f.eks. viser CMYK-koderne for forskellige
Pantone-farver trykt på f.eks. bestrøget- og ubestrøget papir.

> Og hvor kan de købes?

http://www.jmt.dk/pantone.asp?section=intro

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Koeffe

Dato : 10-05-05 22:39

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

| Tænker du på en Pantone-vifte?

http://www.artlebedev.ru/studio/posters/pantone/pantone-1024x768.jpg

Ja, samme princip, men bare nogen som viser CMYK farver i
stedet, og så farvekoden.
Jeg tror det er det RoJo snakker om.

Jeg har lige skrevet til tegnecenter.dk for at høre om det
er noget de har, og hvad de evt. koster.

--
Koeffe

Fra : RoJo

Dato : 11-05-05 06:45

On 10/05/05 23:38, in article 428129d6$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]
> Jeg tror det er det RoJo snakker om.
>
> Jeg har lige skrevet til tegnecenter.dk for at høre om det
> er noget de har, og hvad de evt. koster.

De er også under det link fra "KNL DtP"... Bare klik på cmyk I menuen.
.... de er pisse dyre

Mvh RoJo

Fra : Koeffe

Dato : 11-05-05 12:05

"RoJo" <Geckodk@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse

| De er også under det link fra "KNL DtP"... Bare klik på
cmyk I menuen.
| ... de er pisse dyre

eller.... næh det er jo Pantone farver gengivet som CMYK....
jeg skal bare bruge en med kun CMYK...

--
Koeffe

Fra : Koeffe

Dato : 11-05-05 12:03

"RoJo" <Geckodk@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse

| De er også under det link fra "KNL DtP"... Bare klik på
cmyk I menuen.
| ... de er pisse dyre

Nå ja, det er de også... What! - de er sq dyre ja! ... Jeg
havde tænkt at det var meget rart at have en her hjemme, men
øøøh... jeg tror bare jeg kan nøjes med at bruge
skolens...hehe.... jo mindre de kan fås billigere andre
steder.

--
Koeffe

Fra : Kim Jensen

Dato : 11-05-05 18:25

Koeffe wrote:
> Hvad kalder man sådan nogle bøger hvor der er eksempler på
> alle CMYK farverne?

Fx denne(helt nye):
http://www.trianglecolorscale.com

> Og hvor kan de købes?

Ovenstående kan fx købes gennem Tegnecenter (tlf 70 25 55 55)

[Info: Jeg arbejder til daglig for ovennævnte firma]

--
med venlig hilsen
Kim Jensen

Fra : Koeffe

Dato : 11-05-05 23:13

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse

| Fx denne(helt nye):
| http://www.trianglecolorscale.com

Uuuh den ser nice ud! 1000,- er bare lidt pebret som
privatperson...

Det kunne godt se ud som om at jeg skulle droppe at få mig
sådan en farveskala bog... Først hvis jeg en dag bliver
millionær...

--
Koeffe

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-05-05 23:41

Koeffe wrote:
> [...]
> Det kunne godt se ud som om at jeg skulle droppe at få mig
> sådan en farveskala bog... Først hvis jeg en dag bliver

Du kan evt. overveje at købe en PANTONE Process Color Guide i en udgave
der måske blot er 1 eller 2 "generationer" før den nyeste. Det er ganske
enkelt en vifte med ca. 3000 CMYK farver (ikke noget med Pantone -
indgår blot i navnet fordi det er dem der producerer den). Jeg vil
formode at du kan finde en sådan til omkring kr. 500,- - enten hos én
der har købt en nyere udgave, eller hos nogle der måtte have et
restparti af de ældre udgaver.

Fra : Foged.net

Dato : 16-05-05 21:58

Hvis du sger på Amazon.co.uk med CMYK er det til at finde nogle bøger
til overkommelige priser med CMYK farvekombinationer.

....det ultimative er selvfølgelig en PANTONE farvevifte, især hvis det
er til tryk du skal bruge farverne, da det er en af de eneste måder du
kan være sikker på at den farve du bestiller gennem en trykker, er den
farve du rent faktisk får.

Håber det kan hjælpe...

Foged.net

--
Design is an attitude!

http://foged.net

If you write to me directly, remove [REMOVE] in my e-mail address.

Fra : Koeffe

Dato : 17-05-05 15:22

"Foged.net" <"foged.net[REMOVE]"@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:nP7ie.1003$vP4.359@news.get2net.dk...

| Hvis du sger på Amazon.co.uk med CMYK er det til at finde
nogle bøger
| til overkommelige priser med CMYK farvekombinationer.

Orv tak! Top nice!

Til andre interesserede koster den på amazon.co.uk (dvs
toldfri) 17.50 £ hvilket vel er ca. 200 kr. På www.saxo.com,
som er dansk, koster den dog 350 kr.

--
Koeffe