Andet multimedie
bentjuul 3670
Bedste billed-browser
Fra : Lars HT

Dato : 09-05-05 12:03

Jeg har efterhånden benyttet endel forskellige billed-browsere, men aldrig
helt fundet de, som bare kunne det hele, eller gjorde det på den for mig
mest fornuftige måde!
Irfanview, XnView er de jeg benytter for tiden, men ingen af dem fungerer
100%, som jeg gerne vil have det!

Funktioner, jeg bruger ofte, eller ønsker, var der:
Simple billedredigeringsværktøjs: resize, beskæring farvekorrektion mm.
Batch-rename-funktion
Visning af billede i folder som thumbnails
Nem visning af billeder i fuldskærm og tilbage til oversigt igen
I det hele taget: nem navigation rundt immellem billeder i samme/forskellige
foldere, imellem forskellige visninger mm.

Derfor:
Lad mig høre om, hvilken I bruger!

Lars

Fra : emj

Dato : 09-05-05 14:19

"Lars HT" <FJERNaslaktoke@yahoo.NREJFdk> skrev::

> [...]
>I det hele taget: nem navigation rundt immellem billeder i samme/forskellige
>foldere, imellem forskellige visninger mm.

Adobe Photo Album, synes at kunnne løse alle de opgaver du efterlyser
og lidt til.
Den er gratis.
Hilsen emj

Fra : YouKnowWho

Dato : 09-05-05 14:50

"Lars HT" <FJERNaslaktoke@yahoo.NREJFdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> I det hele taget: nem navigation rundt immellem billeder i
> samme/forskellige foldere, imellem forskellige visninger mm.

Picasa2... simpelthen nemt, intuitivt og gratis.

Læs om, og download, den her: http://www.picasa.com/

Mvh John

Fra : pwee

Dato : 09-05-05 15:05

> [...]
> I det hele taget: nem navigation rundt immellem billeder i
> samme/forskellige foldere, imellem forskellige visninger mm.

Den bedste er vel ikke lavet endnu.....
men et godt bud er ACDsee (ver.7)
i den store udgave ACDsee Powerpack er
Fotoeditor, og Fotoslate (printutility)

www.acdsystems.com
//pa

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-05-05 15:24

Lars HT skrev:

> Lad mig høre om, hvilken I bruger!

ThumbsPlus hører stadig blandt mine favoritter, men Adobe Bridge
bliver jeg også mere og mere glad for.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Asboe

Dato : 09-05-05 15:29

Hvad med Adobes nye "Bridge".
Den samler så godt som alle billedfiler i en Browser!
Digitale kamerafiler, kan den også se, både i store og små!

Den kan ikke redigere billederne, men der er jo Photoshop.

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Lars HT

Dato : 10-05-05 09:31

Tak til Jer alle for input - nu må jeg i gang med at afprøve dem!

Lars