Andet multimedie
bentjuul 3670
inspiration til collage
Fra : RF

Dato : 08-05-05 11:46

Hej jeg søger eksempler på gode foto-collager (såvel kunst som reklame). Jeg
søger ikke egentlige collager, hvor elementer er klippet ind over hinanden,
men en collage skabt af billeder, der er sat op ved siden af hinanden (lidt
som HP gør i deres reklamer). Kender I nogle gode eksempler/ sites?

Fra : Falcon

Dato : 08-05-05 23:45

On Sun, 8 May 2005 12:46:21 +0200, "RF" <rasmusforman@privat.dk>
wrote:

> [...]
>men en collage skabt af billeder, der er sat op ved siden af hinanden (lidt
>som HP gør i deres reklamer). Kender I nogle gode eksempler/ sites?

Prøv her:

http://www.fotoscraps.com/

De er lavet med Lumapix' Fotofusion, som er et genialt prg til at lave
collager med.

mvh Falcon

Fra : RF

Dato : 10-05-05 06:58

Tak for tippet
spændende, men også lidt skabelon-agtige
mangler lidt det personlige/kunstneriske særpræg

Fra : Falcon

Dato : 11-05-05 10:59

On Tue, 10 May 2005 07:58:19 +0200, "RF" <rasmusforman@privat.dk>
wrote:

>Tak for tippet
>spændende, men også lidt skabelon-agtige
>mangler lidt det personlige/kunstneriske særpræg

OK, så er jeg ikke klar over hvad du mener, for Fotofusion kan
tilpasses så det kun er dine egne kunstneriske evner der begrænser
hvordan det skal se ud.

mvh Falcon, som er en fuldt ud tilfreds bruger af fotofusion

Fra : Stig Petersen

Dato : 24-07-05 15:32

Hvis du bruger photoshop er der lidt inspitation her
nedert på siden www.photoshopelementsuser.com/videotips

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 10-05-05 07:20

"RF" <rasmusforman@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hinanden, men en collage skabt af billeder, der er sat op ved siden af
> hinanden (lidt som HP gør i deres reklamer). Kender I nogle gode

Hejsa,

Jeg kom uvilkårligt til at tænke på Kennet Winther:
http://www.fotoart.dk/home.asp Se under design..... Var det sådan noget du
søgte?

--
Mvh. Renate