Andet multimedie
bentjuul 3670
CS2 spørgsmål om placering af ARC 3.1, så ~
Fra : michael bs

Dato : 06-05-05 20:38

Jeg har hentet og installeret CS2 og fået det til at virke.
For at kunne arbejde med RAW billederne fra mit nye canon 350d skulle jeg
hente ACR 3.1 opdateringen der lige er kommet. Adobe skriver at det skal
installeres således:
To install:

1.. Exit Photoshop CS2.

2.. Open My Computer.

3.. Double-click Local Disk (C:).

4.. Navigate to Program Files\Common Files\Adobe\Plug-Ins\CS2\File
Formats.

5.. Move the existing Camera Raw.8bi plug-in to another location (for
example, a new folder on your desktop). Ensure that you keep this version in
case you need to revert.

6.. Copy the new Camera Raw plug-in, Camera Raw.8bi, from the download
into the same folder as Step 4.

7.. Launch Photoshop CS2 or Adobe Bridge.

Problemet er at jeg ikke kan følge den angivne sti, at der på min danske XP
Pro i stien C:Program Files\ ikke er en mappe ved navn Common Files. Jeg kan
ikke hitte ud af hvor jeg skal placere den. Så har jeg improviseret mig lidt
frem og lagt den her:

C:\Programmer\Adobe\Adobe Photoshop CS2\Plug-Ins\File Formats

Fint nok. Det virker. Når jeg dobbeltklikker mine .CR2 filer åbner de i
rawkonvertoren. Desværre kan jeg ikke i browseren Bridge se rawfilerne som
thumbnails, kun som .CR2 filer.
Er det fordi jeg har lagt ACR 3.1 (Camera Raw.8bi) i en forkert mappe??

mvh Michael

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-05-05 23:10

michael bs skrev:

> Problemet er at jeg ikke kan følge den angivne sti, at der på
> min danske XP Pro i stien C:Program Files\ ikke er en mappe
> ved navn Common Files.

Mappen hedder Fælles Filer på dansk, så vidt jeg husker.

--
Hilsen
Madsen

Fra : michael bs

Dato : 06-05-05 23:42

> Mappen hedder Fælles Filer på dansk, så vidt jeg husker.
>
> --
> Hilsen
> Madsen

Ja, men Fælles Filer er heller ikke at finde på den sti.
Men som jeg forklarede, så virker ACR 3.1 fint nok når jeg dobbeltklikker på
..cr2 filen, men Bridge vil ikke vise .cr2 som thumbnails. Skal man putte ACR
3.1 ind i Bridge også eller hvad?

mvh Michael

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-05-05 23:57

michael bs skrev:

> Ja, men Fælles Filer er heller ikke at finde på den sti.

Det undrer mig, for jeg er ret sikker på, at jeg havde en mappe ved
navn Fælles Filer i C:\Programmer, da jeg sidste sad ved en dansk
WinXP.

> Men som jeg forklarede, så virker ACR 3.1 fint nok når jeg
> dobbeltklikker på .cr2 filen, men Bridge vil ikke vise .cr2
> som thumbnails. Skal man putte ACR 3.1 ind i Bridge også eller
> hvad?

Jeg ved det ikke, men kunne da forestille mig, at grunden til
den skal i Common Files-mappen er, at andre programmer i suiten,
som f.eks. Bridge, så også kan få fat i den. Hvis du smider den
i Photoshops Plugin-mappe, har kun Photoshop adgang til den.

--
Hilsen
Madsen

Fra : michael bs

Dato : 07-05-05 09:25

> Det undrer mig, for jeg er ret sikker på, at jeg havde en mappe ved
> navn Fælles Filer i C:\Programmer, da jeg sidste sad ved en dansk
> WinXP.

Ja ok.. den var at finde under Programmer. Silly me

Nu har jeg placeret den 3.1 raw filen følgende steder:
C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Plug-Ins\CS2\File Formats

og

C:\Programmer\Adobe\Adobe Photoshop CS2\Plug-Ins\File Formats

og

C:\Programmer\Adobe\Adobe Bridge\Plug-Ins
(det sidste sted har jeg ikke kunnet læse mig til skulle være nødvendigt,
men jeg har gjort det aligevel)

Desværre hjælper det lige lidt. Har rebootet og kan stadig ikke se .cr2 raw
filer som thumbnails i Bridge.

Nogen forslag?
Mvh Michael

Fra : michael bs

Dato : 07-05-05 10:13

"michael bs"

> Desværre hjælper det lige lidt. Har rebootet og kan stadig ikke se .cr2
> raw filer som thumbnails i Bridge.
>
> Nogen forslag?
> Mvh Michael

YAHOOOOOOOOOOOOOOO
Har lige løst problemet: åbne Bridge/tools/purge cache og vupti:
thumbnailsene strømmer mig i møde som små perler på en snor
Takker for hjælpen.

Mvh Michael

Fra : michael bs

Dato : 07-05-05 10:39

"michael bs"

> [...]
> Har lige løst problemet: åbne Bridge/tools/purge cache og vupti:
> thumbnailsene strømmer mig i møde som små perler på en snor

Eneste problem der er tilbage nu er, at Bridge er uhyggeligt meget
langsommere til at indlæse indholdet af en mappe end file browser i CS.
Er der noget man kan gøre for at optimere hastigheden på Bridge.? Og CS2?
Nogle windowsindstillinger fx.?

Jeg læste om en, der havde flyttet Bridge cache til et andet drive end det,
der indeholder Windows Paging fil, men hvordan gør man det?

mvh Michael

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-05-05 10:11

michael bs skrev:

> Desværre hjælper det lige lidt. Har rebootet og kan stadig
> ikke se .cr2 raw filer som thumbnails i Bridge.
>
> Nogen forslag?

Næ, ikke ud over at du kan prøve at uploade en af disse .CR2-filer
til din hjemmeside, eller hvad ved jeg. Så kan jeg prøve om Bridge
kan det i min engelske udgave af WinXP.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-05-05 10:55

michael bs skrev:

> Eneste problem der er tilbage nu er, at Bridge er uhyggeligt
> meget langsommere til at indlæse indholdet af en mappe end
> file browser i CS.

Det er lige stik modsat hos mig. Husk på at cachen lige skal
bygges op først, hvilket den formentlig har været i forvejen
i din file browser.

> Jeg læste om en, der havde flyttet Bridge cache til et andet
> drive end det, der indeholder Windows Paging fil, men hvordan
> gør man det?

Nogle påstår også, at det giver bedre ydelse at dele cachen ud
imellem mapperne (Distributed). Tryk Ctrl + K inde i Bridge og
vælg Advanced. Derinde kan du vælge placeringen af cachen og
om den skal være 'Centralized' eller 'Distributed'

--
Hilsen
Madsen