Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop CS - Lave en ramme ?
Fra : SpookiePower

Dato : 04-05-05 14:07

Dette er et temmeligt pinligt spørgsmål, men jeg kan simpelthen ikke
få Photoshop til at gøre som jeg vil.

Jeg har et billede som jeg skal have en firkantet sort ramme rundt om
og jeg bruger værktøjet Rectangle Tool. For det første kan jeg ikke få lov
til at vælge hvor mange pixel denne ramme skal være bred, og for det andet så
kommer der nogle sjove lilla/hvide linier på den ramme som jeg kan lave,
hvis jeg bruger værktøjet.

Jeg kunne bare tegne fire lige linier hvis jeg ville, men dem kan jeg ikke få
til at blive helt lige, de knække hist og her hvis jeg trækker dem alt for langt.

Hvordan laver jeg en simpel firkantet sort ramme, som jeg selv kan vælge
tykkelse på ?

Fra : N/A

Dato : 04-05-05 14:56

Fra : SpookiePower

Dato : 04-05-05 14:56

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke, du i stedet skal øge canvas?
> Hilsen emj

Det har jeg gjort, så der kommer en tyk ramme rundt om billedet,
men den er inde i denne tykke ramme jeg gerne vil have en lille
tynd sort ramme.

Fra : ha

Dato : 04-05-05 15:18

SpookiePower wrote:
> Det har jeg gjort, så der kommer en tyk ramme rundt om billedet,
> men den er inde i denne tykke ramme jeg gerne vil have en lille
> tynd sort ramme.

Jeg forstår ikke helt hvad det er du skriver/mener, men vil du bare have
en ramme på fx. 3 pix omkring billedet, skal du "vælg alt", rediger og
optegn langs markering.

/ha

Fra : emj

Dato : 04-05-05 15:40

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev::

>Det har jeg gjort, så der kommer en tyk ramme rundt om billedet,
>men den er inde i denne tykke ramme jeg gerne vil have en lille
>tynd sort ramme.

Så vælg relative og indskriv 2 pixels. Vælg farve sort nederst i
dialogboksen.

Hilsen emj

Fra : pwee

Dato : 04-05-05 15:14

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> langt.
>
> Hvordan laver jeg en simpel firkantet sort ramme, som jeg selv kan vælge

SELECT billede, område
EDIT > STROKE
definer color, bredde, outside, inside
//peew

Fra : SpookiePower

Dato : 04-05-05 16:09

"pwee" <peewee@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> SELECT billede, område
> EDIT > STROKE
> definer color, bredde, outside, inside
> //peew

Det var lige det jeg manglede - men skulle først bruge Rectangle Tool, så var den der. Takker.