Andet multimedie
bentjuul 3670
Wacom og Corel10
Fra : plh

Dato : 03-05-05 18:58

Jeg har længe haft en lummer drøm om en Wacom pen/plade, men det er ikke
lykkedes mig at finde en butik i Odense hvor jeg kan prøve en.

Er den billige for billig (400.-) og er der nogen der har efaring i forhold
til at bruge den i CorelDraw og Photopain10?

--
*·.¸_¸.·'¨¨)
¸.·'

Opportunities always look bigger going than coming.

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 03-05-05 20:30

Hej Per

Alt begyndelse kan være svært. Jeg købte min første A5 Wacom plade i 1997.
Har i ganske få dage haft den marreridts situation, ikke at have en plade
(min første gik i stykker). A5 størrelsen skal man vænne sig til, men jeg
tror at det vil være væsentligt sværrer at arbejde på A6 plade.

Den har sparet mig for fysiske skader (mussearm), og øget min effektivitet
og præcision væsentligt.
Arbejder til dagligt med CorelDraw, Corel Photopaint, Corel Ventura,
CorelTrace og CorelCapture - og har aldrig haft problemer af nogen art
m.h.t. Wacom pen og programmer.

M.h.t. pris - du får hvad du betaler for, hverken mere eller mindre.

Mvh
Anders

Fra : plh

Dato : 03-05-05 21:27

> "Anders Rehhoff"

> A5 størrelsen skal man vænne sig til, men jeg
> tror at det vil være væsentligt sværere at arbejde på A6 plade.

Vænne sig til at den er trykfølsom (hvis de billigste er det?) eller vænne
sig til at det bare er anderledes?

> og øget min effektivitet
> og præcision væsentligt.

Man bruger den også som mus i ikke-grafiske programmer, ikk? Bruger du slet
ikke mus?

> M.h.t. pris - du får hvad du betaler for, hverken mere eller mindre.

Hvilken model er det mindste du ville nøjes med?

mvh Per

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 03-05-05 22:03

> Vænne sig til at den er trykfølsom (hvis de billigste er det?) eller vænne
> sig til at det bare er anderledes?

Til at det er anderledes, i forhold til en mus.

> Man bruger den også som mus i ikke-grafiske programmer, ikk? Bruger du
slet
> ikke mus?

Min mus er død - den bliver kun vækket til live, når der kommer en anden
bruger, som skal låne min computer. Pen, altid pen og pen til alt.

> Hvilken model er det mindste du ville nøjes med?

Jeg er ikke inde i de forskellige modeller, og hvilken forskel der er på
dem. Men så vidt jeg husker fra sidst det var nødvendigt for mig at
undersøge markedet for penne (da min første Wacom gik itu), så lod jeg mig
anbefale af Wacom's hjemmeside, (www.wacom.com) og valgte den model som de
anbefalede til grafisk brug - men ok jeg bruger den også 8-16 timer i
døgnet. Såvidt jeg husker, så kostede intuos2 i A5 udg. omkring 1950 kr incl
moms. Det er mange penge, men jeg har på intet tidspunkt fortrudt (det var
tilbage i 2001 - vistnok)

Og hvis du spørger om jeg har prøvet andre mærker end Wacom. Så er svaret
ja. I ugen efter min første Wacom's død, havde jeg 3 forskellige produkter
på prøve, fra min lokale computer pusher. Produkter som alle var væsentligt
billigere end det som det endte med. Og der er sikkert kommet nogle bedre
produkter på markedet siden, men dengang var jeg ihvertfald ikke begejstret
over alternativerne. Så det blev den dyre og forkromede løsning.

Mvh
Anders

Fra : plh

Dato : 04-05-05 05:50

"Anders Rehhoff"

> Så det blev den dyre og forkromede løsning.

Tak for de gode råd, Anders

Per