Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop CS2
Fra : PerM

Dato : 30-04-05 08:48

Hej
Jeg sidder og leger med en demo af PS CS2, men kan ikke få Adobe Bridge til
at fungere. Hver gang jeg prøver at åbne den får jeg en meddelelse, som
siger "Adobe Brdge cannot be used at this time because of licensing
restrictions. You must have installed and launched at least one other Adobe
to use Adobe Bridge." Selv om jeg åbner andre Adobe programmer f.eks
Indesign CS, virker det ikke. Skyldes det, at CS2 er en demo, eller hvad?

mvh
PerM

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-04-05 10:01

PerM skrev:

> Selv om jeg åbner andre Adobe programmer f.eks Indesign CS,
> virker det ikke. Skyldes det, at CS2 er en demo, eller hvad?

Hvis det er Windows du sidder med, tror jeg ikke det vil virke
før du får aktiveret, og det kan du sikkert ikke gøre med en
prøveversion.

Jeg har også lige hentet prøveversionen og får samme fejl trods
det at hele Creative Suite 1 er installeret.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-04-05 10:07

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg har også lige hentet prøveversionen og får samme fejl trods
> det at hele Creative Suite 1 er installeret.

Hov, jeg kan nu da godt starte den inde fra Photoshop CS 2.
Den kan bare ikke køre som et selvstændigt program.

Det tyder i øvrigt på, at den er lynende hurtig til at optegne
thumbnails sammenlignet med den hedengangne File Browser.
Det er ikke så ringe endda.

--
Hilsen
Madsen

Fra : PerM

Dato : 30-04-05 16:37

Min vil bare ikke fungere. Det er rigtig irriterende. den er installeret på
en Windows-maskine.

mvh
PerM

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-04-05 17:03

PerM skrev:

> Min vil bare ikke fungere. Det er rigtig irriterende.

Heller ikke, hvis du starter den inde fra Photoshop?

> den er installeret på en Windows-maskine.

Også her. WinXP Pro SP2 for at være præcis.

--
Hilsen
Madsen

Fra : PerM

Dato : 30-04-05 17:21

Jeg har ligesom dig WinXP Pro SP2, og jeg kan heller ikke starte den fra
Photoshop, så nu har jeg prøvet at afinstallere det hele og installere det
igen, og det virker stadig ikke, det er noget skidt....

mvh
PerM

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-05-05 00:37

PerM skrev:

> Jeg har ligesom dig WinXP Pro SP2, og jeg kan heller ikke
> starte den fra Photoshop, så nu har jeg prøvet at afinstallere
> det hele og installere det igen, og det virker stadig ikke,
> det er noget skidt....

Mærkeligt, men jeg har lige opdaget i Adobes grupper, at du ikke
er alene om at have problemer med "The Bridge".

<http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?13@361.4V31eAXBgz3.0@.3bba1dd0>
<http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?7@361.4V31eAXBgz3.1@.3bba15cb/8>

Er det en dansk WinXP, du kører med? Min er en engelsk.

--
Hilsen
Madsen

Fra : PerM

Dato : 01-05-05 09:35

Jeg har en dansk WinXP. Det kan være, det er der problemet ligger, men det
burde det jo ikke, så skal man jo hen og bruge flere penge på en opgradering

mvh
PerM

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-05-05 13:33

PerM skrev:

> Jeg har en dansk WinXP. Det kan være, det er der problemet
> ligger, men det burde det jo ikke, så skal man jo hen og bruge
> flere penge på en opgradering

Ja, det kan ikke være rigtigt, men mon ikke Adobe snart finder
en løsning på problemet nu når så mange kæmper med det?

Deres aktiveringshalløj virker nu stadig heller ikke for godt.
I går blev jeg træt af, at prøveversionen af CS2 havde ændret
mange af mine billedfiler til at skulle åbne med den, men i
stedet for at sidde og manuelt ændre dem tilbage igen, valgte
jeg at geninstallere et gemt image, som var lavet dagen før CS2
blev installeret.

Da imagefilen var genindlæst, ville jeg lige prøve at geninstallere
CS2-prøveversionen, men da den var installeret, og jeg skulle til
at starte Photoshop CS2, var der ikke længere mulighed for at prøve
den i 30 dage. Den skulle aktiveres med det samme, hvilket jeg jo
ikke kunne, da jeg ikke havde et gyldigt serienummer, så det var
en kort fornøjelse.

--
Hilsen
Madsen

Fra : PerM

Dato : 01-05-05 13:53

Hej Thomas
Jeg oplevede ca. det samme med den sidste geninstallation, jeg lavede, da
skulle jeg også aktivere den med det samme, og det er jo svært, når man ikke
har serienummeret. Nu har jeg fjernet det hele og så venter jeg på, at
tingene kommer i orden hos Adobe, og så prøver jeg igen til den tid.
Tak for hjælpen.
mvh
PerM

Fra : michael bs

Dato : 01-05-05 19:34

> [...]
> den i 30 dage. Den skulle aktiveres med det samme, hvilket jeg jo
> ikke kunne, da jeg ikke havde et gyldigt serienummer, så det var

Er det rigtigt forstået, at demoversionen, man henter hos Adobe er en
fuldgyldig version, der så efter 30 dage skal aktiveres hos Adobe for at
fortsætte med at virke?

Hvad er Adobe Bridge?? Jeg har nemlig også dansk xp.

mvh Michael

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-05-05 22:07

michael bs skrev:

> Er det rigtigt forstået, at demoversionen, man henter hos
> Adobe er en fuldgyldig version, der så efter 30 dage skal
> aktiveres hos Adobe for at fortsætte med at virke?

Ja, for Adobe har introduceret Electronic Software Download (ESD)
med denne version. Det vil altså sige, at du kan købe Photoshop
CS 2 online og bestemme dig for at downloade den i stedet for at
få tilsendt en CD. Den skal så aktiveres efter 30 dage med det
serienummer, som du får tilsendt, når du har købt produktet.

Den prøveversion, som man pt. kan hente hos Adobe er en fuld
version af Photoshop, ImageReady og Bridge, som man kan vælge at
fortsætte med, hvis man efter prøveperioden bestemmer sig for at
beholde den.

<http://www.adobe.dk/products/creativesuite/bridge.html>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-05-05 05:36

In article <d53ndv.2lg.1@tgm.dyndns.dk>, Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> få tilsendt en CD. Den skal så aktiveres efter 30 dage med det
> serienummer, som du får tilsendt, når du har købt produktet.

Det havde de også med CS.

Det største problem er dog, at de vil have alt for mange penge for
at sælge en engelsk download version i Danmark sammenlignet med USA.
Eksempelvis koster opgraderingen
$149 (-15% fra en rabatkode) = 856,26 kr (-15% fra rabatkoden).

Nøjagtigt same produkt koster i DK 1250 kr + moms.

Og 1250 / 856,26 = 1,46. Man betaler altså 46% procent ekstra for
den samme vare hvis man indtaster en dansk adresse. (og endnu mere når
man i USA bruger rabatkoden).

Den fulde version til download koster 4670,- + moms.
Hvis man taster en amerikansk adresse ind, så koster den i stedet
$599,- = 3442,27 k. Og dermed koster det 36% ekstra at sige man
bor i Danmark. Det er forståeligt at der er nogle der indtaster en
amerikansk adresse når de bestiller. Og hvis det er privatbrugere,
så går staten også glip af momsen.

> [...]
> version af Photoshop, ImageReady og Bridge, som man kan vælge at
> fortsætte med, hvis man efter prøveperioden bestemmer sig for at

Korrekt. Hvis man køber, så kan man downloade en CD med omkring en
times videoundervisning.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-05-05 10:03

Povl H. Pedersen skrev:

[ESD]
> Det havde de også med CS.

Nå ok. Det var jeg ikke klar over.

--
Hilsen
Madsen

Fra : michael bs

Dato : 04-05-05 23:36

"PerM" <ondeaagefjerndette@fjerndettegalnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Indesign CS, virker det ikke. Skyldes det, at CS2 er en demo, eller hvad?

Jeg sidder nu med nøjagtigt samme problem.
Har du/I fundet en løsning til det?
mvh Michael

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-05-05 00:36

michael bs skrev:

> Jeg sidder nu med nøjagtigt samme problem.
> Har du/I fundet en løsning til det?

Jeg kan fortælle, at jeg har fået et gyldigt serienummer til
Photoshop CS2 og da det blev indtastet, blev der tilsyneladende
installeret noget mere. Nu kan Bridge køre som et selvstændigt
program, så mon ikke det simpelthen er en begrænsning i trial-
versionen, at Bridge kun kan køre imens Photoshop CS2 kører,
eller du kan måske heller ikke starte Bridge inde fra Photoshop?

--
Hilsen
Madsen

Fra : PerM

Dato : 05-05-05 12:03

Nej Adobe Bridge kan heller ikke køre mens Photoshop kører, og man får også
en fejlmeddelelse om at Adobe Updater ikke kunne startes, når man åbner PS.
Der er en masse om det på Adobe Forums og der er også nogen brugere, de
mener at have fundet ud af at omgå problemet, men det virker ikke for alle,
og tilsyneladende slet ikke på maskiner med dansk Windows XP. Det lader også
til, at det er ligemeget om man har en licenseret version eller en tryout.
Adobe Technical Support undrer sig, men arbejder på at løse problemet.

mvh
PerM

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-05-05 16:04

PerM skrev:

>Der er en masse om det på Adobe Forums og der er også nogen brugere, de
>mener at have fundet ud af at omgå problemet,

Kan du henvise mere præcist?

>men det virker ikke for alle, og tilsyneladende slet ikke på maskiner med
>dansk Windows XP. Det lader også til, at det er ligemeget om man har en
>licenseret version eller en tryout.

Jeg har dansk xp home og har licens og har det dobbelte problem du
beskriver.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : PerM

Dato : 07-05-05 08:39

Hej Peter
Adressen er her: http://www.adobe.com/support/forums/main.html Klik på Adobe
Bridge All Platforms og så kan du enten registrere dig eller logge ind som
gæst.
Det lader til at Adobe vil udsende et offentligt tilgængeligt fix, men
indtil da, må man kontakte Michelle Qi fra Adobe Technical support på
følgende emailadresse: mqi@adobe.com

mvh
PerM

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-05-05 12:30

PerM skrev:

> Nej Adobe Bridge kan heller ikke køre mens Photoshop kører, og
> man får også en fejlmeddelelse om at Adobe Updater ikke kunne
> startes, når man åbner PS.

Okay. Så er den da helt gal, tyder det på.

> Der er en masse om det på Adobe Forums og der er også nogen
> brugere, de mener at have fundet ud af at omgå problemet, men
> det virker ikke for alle, og tilsyneladende slet ikke på
> maskiner med dansk Windows XP.

Godt at man har droppet danske udgaver af Windows, men det burde
nu da kunne virke alligevel.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Asboe

Dato : 05-05-05 00:58

PerM skrev i meddelelsen:

> [...]
> to use Adobe Bridge." Selv om jeg åbner andre Adobe programmer f.eks
> Indesign CS, virker det ikke. Skyldes det, at CS2 er en demo, eller hvad?

Der er lavet et fix. Fås her:

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : fam. Ager

Dato : 05-05-05 07:33

"Asboe" <bo@eobsa.net> skrev i en meddelelse
> Der er lavet et fix. Fås her:

hej

kan ikke åbne dit link?

t.

Fra : michael bs

Dato : 05-05-05 11:59

"Asboe" <bo@eobsa.net> skrev i en meddelelse
> Der er lavet et fix. Fås her:

Min OE kan ikke hente fix'et.
Jeg får at vide at meddelelsen er udløbet eller slettet fra serveren...
er det en stor fil?
har du mulighed for at sende den?
til denne mail: michaelschou@(detteherskalligefjernes)privat.dk

på forhånd tak
Michael

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-05-05 16:05

Asboe skrev:

>Der er lavet et fix. Fås her:

Min newsklient kan ikke bruge linket. Kunne du henvise med
(newsserver,) newsgruppe og subj.?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-05-05 16:59

Peter Loumann skrev:

> Min newsklient kan ikke bruge linket. Kunne du henvise med
> (newsserver,) newsgruppe og subj.?

Mon ikke at det er denne her, som "Asboe" henviser til:
<news://www.adobeforums.com/3bba1ea0.25@webx.la2eafNXanI> ?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Asboe

Dato : 06-05-05 19:41

Asboe skrev i meddelelsen:
> [...]

Linket var til en anden tråd i en nyhedsgruppe - åbentbart lidt kikset!
I "adobe.bridge.windows" er der flere tråde omhandlende dette prob.
Adobe har lavet et fix - fylder 35 MB - som de snart vil ligge ud, men
indtil da, kan man kontakte:

Fra : Mogens

Dato : 06-05-05 23:06

> [...]
> I "adobe.bridge.windows" er der flere tråde omhandlende dette prob.
> Adobe har lavet et fix - fylder 35 MB - som de snart vil ligge ud, men

Jeg har lige installeret en upgrade af CS2, registretet og activeret,
foruden ovennævnte problem med Bridge, har jeg også et andet problem.
Hvergang jeg starter får jeg en fejlmelding: The Adobe Updater could not be
started. Please reinstall the application and components.

Det har jeg prøvet flere gange uden det ændrer noget. Jeg har XP pro dansk
SP2 installeret. Er der nogen som har et bud på løsning af problemet?

--
Mvh - Mogens; mohenNOSPAM@pc.dk
fjern NOSPAM fra min mail adresse

Fra : Asboe

Dato : 07-05-05 01:18

Mogens skrev i meddelelsen:

> [...]
>
> Det har jeg prøvet flere gange uden det ændrer noget. Jeg har XP pro dansk
> SP2 installeret. Er der nogen som har et bud på løsning af problemet?

Find "AdobeUpdater.exe" og dobbelklik på den!

Fra : Mogens

Dato : 07-05-05 08:25

> Find "AdobeUpdater.exe" og dobbelklik på den!
>
> --
> Hilsen Asboe
> Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Mange tak for hjælpen, nu blev det problem da løst, så mangler der bare
bridgen, men det er åbenbart et større projekt.

Fra : Peter Loumann

Dato : 07-05-05 11:58

Mogens skrev:

>Mange tak for hjælpen, nu blev det problem da løst, så mangler der bare
>bridgen

Ditto her. Tak til Asboe!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : michael bs

Dato : 07-05-05 09:30

> [...]
> I "adobe.bridge.windows" er der flere tråde omhandlende dette prob.
> Adobe har lavet et fix - fylder 35 MB - som de snart vil ligge ud, men

Har installeret den ny bridge. Det virker. Men er det kun mig, der ikke kan
se .cr2 rawfilerne fra canon 350d som thumbnails? Jeg HAR hentet raw updaten
3.1 og installeret den, og den åbner fint i CS2, når jeg dobbeltklikker
rawfilen. Jeg kan bare ikke se den i Bridge browseren.

mvh Michael

Fra : michael bs

Dato : 07-05-05 10:14

"michael bs" >
> [...]
> updaten 3.1 og installeret den, og den åbner fint i CS2, når jeg
> dobbeltklikker rawfilen. Jeg kan bare ikke se den i Bridge browseren.

Problemet løst.
Mvh Michael

Fra : Peter Loumann

Dato : 07-05-05 11:59

michael bs skrev:

> [...]

Hvor har du hittet den?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : michael bs

Dato : 07-05-05 12:29

> Hvor har du hittet den?

Som der var en længere oppe i tråden, kan man kontakte Adobes ansvarlige:
>Hi Danish XP users, please post or send me (mqi@adobe.com) your
>email ID. We will work with you individually to provide you with a fix.

Anyways. Det gjorde jeg så og fik denne mail tilbage:

"Hi Michael,

Here is the FTP information info. for downloading a new Bridge build. This
account will expire on Saturday PST. Please let me know if you have any
questions/issues. Thanks again for your patience.

ftp://63.170.80.150
Username = adobeagent
Password = 7501184344
folder = Adobe Bridge 1.0.1
filename = Adobe Bridge 1.0.zip

Thanks,
Michelle"

Du kan jo prøve.
mvh Michael

Fra : Peter Loumann

Dato : 07-05-05 15:22

michael bs skrev:

>Som der var en længere oppe i tråden, kan man kontakte Adobes ansvarlige: [...]

Så har jeg bare været for utålmodig - og måske også uopmærksom.

Det dur! Tak!

http://huse-i-naestved.dk