Andet multimedie
bentjuul 3670
Kunsten at beskære i Acrobat 6 Pro
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-04-05 19:58

Hej,

Hvordan kan det være, at hvis man vælger beskæringsværktøjet,
tegner en ramme rundt om det, som man gerne vil have skåret ud,
dobbeltklikker indenfor rammen og klikker på ok, så får man en
fint beskåret PDF, men når man så efterfølgende gemmer den og
indsætter den i InDesign, eller åbner den i Illustrator f.eks.,
så kan man gudhjælpemig stadig se det, som man skar væk inde i
Acrobat.

Hvordan slipper man definitivt af med alt udenfor beskærings-
rammen, hvis man _skal_ bruge Acrobat til at beskære med?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 30-04-05 05:53

In article <d4u75l.33s.1@tgm.dyndns.dk>, Thomas G. Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Hvordan slipper man definitivt af med alt udenfor beskærings-
> rammen, hvis man _skal_ bruge Acrobat til at beskære med?

Printer den beskårne PDF til en postscript fil - og så en tur gennem
Distiller - eller Illustrator.
Lidt af en omvej - men den eneste løsning jeg kender.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-04-05 09:07

Villy Erichsen skrev:

> Printer den beskårne PDF til en postscript fil - og så en tur
> gennem Distiller - eller Illustrator.

Ja, det var en mulighed, men det undrer mig bare, at det skal
være så bøvlet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : RoJo

Dato : 30-04-05 06:14

On 29/04/05 20:58, in article d4u75l.33s.1@tgm.dyndns.dk, "Thomas G. Madsen"
> [...]

> Hvordan slipper man definitivt af med alt udenfor beskærings-
> rammen, hvis man _skal_ bruge Acrobat til at beskære med?

Hehe, ja det er en mærkelig ting. Men jeg tror den måde Villy beskriver er
den eneste du kan bruge.

Men men men, det er ikke noget du behøver. Når du placerer pdf'en I
InDesign, så skal du bare sætte x I "show import options", hvorefter du kan
vælge den "croppede" version af pdf'en.

Mvh RoJo

Fra : Villy Erichsen

Dato : 30-04-05 07:19

In article <BE98E0A4.48EC%Geckodk@fjerndettehotmail.com>, RoJo
<Geckodk@fjerndettehotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Men men men, det er ikke noget du behøver. Når du placerer pdf'en I
> InDesign, så skal du bare sætte x I "show import options", hvorefter du kan

Ja det er jo straks nemmere - tak for tippet.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-04-05 09:07

RoJo skrev:

> Når du placerer pdf'en I InDesign, så skal du bare sætte x I
> "show import options", hvorefter du kan vælge den "croppede"
> version af pdf'en.

Problemet i den her situation er bare, at jeg vil undgå at en
modtager af min PDF kan se, hvad jeg har beskåret væk og jeg
kan jo ikke tvinge vedkommende til at slå den funktion til :)

I sådan en situation er man så nok nødt til at bruge Villys
metode, men som sagt så undrer det mig, at man ikke bare kan
få Acrobat til at fjerne det udenom beskæringsrammen, så det
umuligt kan kaldes frem igen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 30-04-05 11:23

Hej Thomas

Her er en afprøvet løsning på dit problem.

Beskær din PDF, Lav en printfil af PDF'en og derefter distiller. Du har nu
en PDF der er beskåret, også når du henter den ind i Indesign. Problemet er
tilsyneladne et Adobe problem, da CorelDraw og Corel Ventura begge
respekterer de beskåret PDF filer.

Mvh
Anders

Fra : Kurt Brixen

Dato : 30-04-05 12:54

On Sat, 30 Apr 2005 10:07:11 +0200, "Thomas G. Madsen"
> [...]

>modtager af min PDF kan se, hvad jeg har beskåret væk og jeg
>kan jo ikke tvinge vedkommende til at slå den funktion til :)

Jeg har ikke prøvet det i Acrobat 6, men i ver. 4 kunne man åbne pdf'en i
Acrobat og "beskære" den større igen.

Kurt Brixen