Andet multimedie
bentjuul 3670
DVD cover
Fra : Yildizhan

Dato : 24-04-05 23:41

Findes der en form for skabelon til Photoshop så man nemt kan lave DVD
covers ??

Jeg er godt klar over at der findes andre programmer til det .....men jeg
vil heslt lave det i adobe

På forhånd tak

Fra : Dennis Seide

Dato : 25-04-05 07:43

in article 91f15$426c2064$3e3d8d9f$21077@news.arrownet.dk, Yildizhan at
yildizhanxx@ishoejby.dk wrote on 25/04/05 0:40:

<snip>
> Findes der en form for skabelon til Photoshop så man nemt kan lave DVD
> covers ??
<snip>

Et DVD-cover og en lineal skulle da kunne gøre det, eller?

/dennis

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-04-05 08:14

Yildizhan skrev:

> Findes der en form for skabelon til Photoshop så man nemt kan
> lave DVD covers ??

Som Dennis skriver, så er det nu forholdsvis nemt at måle sig
frem til, men Adobe Studio Exchange har da vist en enkelt:
<http://share.studio.adobe.com/axQuickSearchSubmit.asp?txt=DVD+Box+Cover+Insert&allprods=2&submit1.x=39&submit1.y=10>

> Jeg er godt klar over at der findes andre programmer til det
> .....men jeg vil heslt lave det i adobe

Mener du Photoshop, eller bare et Adobe-program, for et program
som InDesign, ville være oplagt. Til den kan man finde et hav
af CD/DVD-skabeloner rundt omkring.

--
Hilsen
Madsen

Fra : ulla

Dato : 27-04-05 13:11

det nemmeste er vel at lave 2 skabeloner.

du kan jo starte med at finde ud af formatet...ryggen varierer ofte mellem
7mm
eller helt fladt cover uden ryg.

derefter skal du nok lave forside/bagside/ryg hver for sig i photoshop. det
er
min er faring at det er det nemmeste.(husk beskæring)

herefter plejer jeg at have en standartskabelon i quark hvor jeg så sætter
det hele ind..herefter skriver jeg standartteksten i quark også

Fra : Jacob

Dato : 16-05-05 20:26

Lav coveret i photoshop også smid det ind i et program f.eks. coverXP ..
det har jeg bedst erfaringer med

PS: i coverXP er der mange størrelser på alle mulige covers til rådighed ;)

m.v.h
Jacob