Andet multimedie
bentjuul 3670
Inspiration til logo?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-04-05 07:40

Min kone er (amatør)kunstner (malerier og porcelænsdukker). I
forbindelse med flytning, skal jeg lave en ny hjemmeside og nogle
visitkort til hende og hun vil gerne have det til at se
"professionelt" ud. Hvad det indebærer, har hun ikke kunnet præcisere
nærmere, men jeg ved godt, at "amatøragtigt" er noget med at blande
mange skrifttyper og bruge en masse farver. Med andre ord tror jeg hun
søger noget forholdsvist enkelt og stilrent.

Hun får sit eget atelier i huset og vil kalde det "Atelier 13b" (stort
B kan også bruges). Ud af dette er det vel oplagt at lave et bomærke
eller logo, men jeg er helt blank. Jeg mener ikke nødvendigvist at
logoet skal indeholde en illustration af aktiviteterne (pensel, palet,
dukke eller lignende), men blot kan være skabt af navnet.

Der ikke umiddelbart lagt op til en præmiekonkurrence om fuldt færdige
forslag her i nyhedsgruppen, omend den helt rigtige ide godt kan
udløse et par flasker rødvin

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 24-04-05 08:00

Kurt Hansen wrote:
> Hun får sit eget atelier i huset og vil kalde
> det "Atelier 13b" (stort B kan også bruges).

Et oplagt valg, er at lave noget hvor logoet dannes af bogstaverne "13b" i
en eller anden form - og så kan der stå Atelier 13b nedenunder med
almindelig skrift.

Jeg syntes heller ikke du skal bruge hverken malerpalette eller pensel - det
virker lidt "slidt"

Men dermed ikke sagt at det behøver være bogstaver det hele. Et
porcelænshoved kunne da også være basis for et flot logo.

--
/Lars

Sidste chance:

Fælleskøb af Sony RDR-HX710 eller HX910:
http://www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=341&z=6

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-04-05 10:30

Den Sun, 24 Apr 2005 09:00:08 +0200, skrev Lars Ladingkaer:

>Et oplagt valg, er at lave noget hvor logoet dannes af bogstaverne "13b" i
>en eller anden form - og så kan der stå Atelier 13b nedenunder med
>almindelig skrift.

Yes, yes, udmærket udgangspunkt, men "13b" eller "13B" synes jeg er
lidt problematisk. Det ville have været nemmere hvis der var lidt
symetri i nummeret, f.eks. 88A

Jeg er helt tom for ideer lige nu og det jo også derfor jeg fisker
efter lidt indspiration

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 24-04-05 11:13

Kurt Hansen wrote:
> men "13b" eller "13B" synes jeg er lidt problematisk.
> Det ville have været nemmere hvis der var lidt
> symetri i nummeret, f.eks. 88A

Hvis det er symetri du leder efter, så kan den skabes på andre måder.

Jeg har smidt et eksempel i dk.binaer til dig (Logo test (fra
dk.edb.grafik)).

Det er muligvis ikke det udtryk du leder efter, men blot for at vise at
symetrien kan bygges op af andre elementer istedet.

> Jeg er helt tom for ideer lige nu og det jo også
> derfor jeg fisker efter lidt indspiration

Ok

--
/Lars

Sidste chance i dag:

Fra : Morten Lind

Dato : 24-04-05 12:47

Kurt Hansen <kurt@nospamtowle.dk> wrote:

> [...]
>
> Der ikke umiddelbart lagt op til en præmiekonkurrence om fuldt færdige
> forslag her i nyhedsgruppen, omend den helt rigtige ide godt kan

Hvor vil du ha´ det sendt til?
M.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-04-05 07:50

Den Sun, 24 Apr 2005 13:46:50 +0200, skrev Morten Lind:

>Hvor vil du ha´ det sendt til?

Min mailbox vil være et godt sted: kurt-snabela-towle-dk

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-05 19:13

Kurt Hansen <kurt@nospamtowle.dk> wrote:

> Min mailbox vil være et godt sted: kurt-snabela-towle-dk
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen

Vær´s´go´
M.