Andet multimedie
bentjuul 3670
"Kan ikke læse filheader"
Fra : Malene Hald

Dato : 23-04-05 15:20

Er der nogen, som ved, hvad det betyder, når man får denne meddelelse ved et
..jpg billede?

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald
www.malenehald.dk

Fra : Mads

Dato : 23-04-05 15:26

On Sat, 23 Apr 2005 16:20:00 +0200, "Malene Hald"
<malenehaldREMOVE@stofanet.dk> wrote:

>Er der nogen, som ved, hvad det betyder, når man får denne meddelelse ved et
>.jpg billede?

Hvilket program bruger du?

Er du sikker på at det virkelig er en JPG fil?

Har du evt. mulighed for at poste en kopi i dk.binaer?

mvh Mads

Fra : Malene Hald

Dato : 24-04-05 11:08

Jeg har både brugt irfanview og paint shop pro til at prøve at åbne det. Det
er filer fra et digitalkamera, som er brændt over på en cd. De mange første
filer på cd'en fungerer fint, mens halvdelen af dem ikke gør. Jeg prøver at
poste en i bineargruppen.

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald
www.malenehald.dk

Fra : Mads

Dato : 24-04-05 11:52

On Sun, 24 Apr 2005 12:08:11 +0200, "Malene Hald"
> [...]

>filer på cd'en fungerer fint, mens halvdelen af dem ikke gør. Jeg prøver at

Hej

Ja, det ser godtnok underligt ud. Jeg kan heller ikke få noget
billede frem og filen ser nærmest ud til at være tom. Ellers kunne
en 868 KB JPG fil sikkert heller ikke pakkes ned til en 1 KB ZIP fil.
Normalt kan JPG filer ikke komprimeres ret meget.

Jeg vil gætte på at der er gået noget galt, enten da billederne
blev overført fra kamera til PC eller da CD'en blev brændt.
Hvis billederne stadig ligger i kameraet vil jeg nok prøve at
overføre dem en gang til, men de er vel sagtens slettet for
længe siden. :o\

mvh Mads

Fra : Malene Hald

Dato : 24-04-05 12:28

Hej Mads

Øv, jeg havde desværre en anelse om det var noget i den dur.... Det er en
ven der har brændt dem til mig, så jeg må jo bare lige høre om hun har dem
endnu. Tak for hjælpen!

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald
www.malenehald.dk

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 24-04-05 13:12

Mads <DeathTo@llSpammers.com> wrote:

> [...]
>en 868 KB JPG fil sikkert heller ikke pakkes ned til en 1 KB ZIP fil.
>Normalt kan JPG filer ikke komprimeres ret meget.

Helt enig, og jeg kan tilføje at filen er helt tom - indeholder ingen headerdata
kun næsten en milion nuller...

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>