Andet multimedie
bentjuul 3670
Billigt/Gratis grafik program, hvad kan an~
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-04-05 20:48

Hej NG

Jeg søger et billigt/gratis grafikprogram ( helst på dansk ) som kan bruges
til at lave simple figurer og tekster i.

Hvad kan anbefales ?

Med venlig hilsen

Michael

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-04-05 00:34

Michael Rasmussen wrote:

> Jeg søger et billigt/gratis grafikprogram ( helst på dansk ) som kan
> bruges til at lave simple figurer og tekster i.

MS Paint kan klare den opgave - og så ikke ret meget mere. Er præinstalleret
på de fleste Windows-maskiner.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 23-04-05 04:48

Michael Rasmussen skrev:

> Hej NG
>

> Jeg søger et billigt/gratis grafikprogram ( helst på dansk ) som kan
> bruges til at lave simple figurer og tekster i.
>
> Hvad kan anbefales ?

Gimp:
http://www.gimp.org/

Eller sodipodi:
http://www.sodipodi.com/

Begge kører på både Linux og Windows og er gratis og Open Source.
Gimp er billedorienteret, mens Sodipodi er vektorbaseret (SVG).

De kan også bruges til at lave mere end simple figurer.
--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : pwee

Dato : 23-04-05 09:58

"Michael Rasmussen" <michaelrasmussenFJERNDETTE@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:wxcae.692$KY5.626@news.get2net.dk...
> [...]
>

> Jeg søger et billigt/gratis grafikprogram ( helst på dansk ) som kan
> bruges til at lave simple figurer og tekster i.

en af mine venner bruger dette og der skulle være
hvad der er brug for.!!!!
og så skulle der være en dansk update også.
www.photofiltre.com
//pwa

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-04-05 08:58

"pwee" <peewee@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> en af mine venner bruger dette og der skulle være
> hvad der er brug for.!!!!
> og så skulle der være en dansk update også.
> www.photofiltre.com
> //pwa

Fint lille program, lige hvad jeg havde brug for.

Tusind tak til jer som har givet indput til mit spørgsmål

Mvh
Michael