Andet multimedie
bentjuul 3670
PS CS glemmer sine indstillinger
Fra : Peer K

Dato : 21-04-05 08:51

Hej,

Jeg har et lille irratationsmoment med Photoshop CS. Af og til "glemmer"
den sine indstillinger, og alt er nulstillet, når jeg starter op. D.v.s.
jeg skal til at indstille scratchdiske, farveprofiler o.s.v. igen.

Andre der har oplevet det? Kender et fiks til det?

Fra : Kim Jensen

Dato : 22-04-05 13:59

Peer K wrote:
> [...]
> jeg skal til at indstille scratchdiske, farveprofiler o.s.v. igen.
> Andre der har oplevet det? Kender et fiks til det?

Jeg oplever det også - men kender desværre ingen løsning på problemt

--
med venlig hilsen
Kim Jensen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-04-05 21:19

Peer K skrev:

> [...]
> "glemmer" den sine indstillinger, og alt er nulstillet, når
> jeg starter op. D.v.s. jeg skal til at indstille scratchdiske,

Næ, aldrig. Hvilket styresystem kører du med? Det lyder som koks
i brugerrettigheder, eller noget i den stil.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peer K

Dato : 24-04-05 13:06

Thomas G. Madsen wrote:

> Næ, aldrig. Hvilket styresystem kører du med? Det lyder som koks
> i brugerrettigheder, eller noget i den stil.

XP Pro, SP2 . Har endda lige fået ny PC, hvor jeg oplevede det igen.

Det rigtig syrede er, at jeg en enkelt gang har været ude for, at der
skete "et eller andet" med farverne. Meget svært at forklare, men ca.
som om paletten var reduceret til 256 farver - alle i svagt brune toner.
Og nej, jeg har ikke røget en spliff.

Det "sjove" var, at det kun var i grænsefladen, at farverne var på den
måde. Hvis jeg åbnede et billede og fedtede rundt i det, så var den
gemte version rigtig i farverne i andre programmer. Jeg brugte en
evighed på at dobbelttjekke farveprofiler, skærm-indstillinger o.s.v. og
endte så med at gen-installere PS (uninstall først) - det fjernede ikke
problemet. Faktisk blev jeg nødt til at rulle XP på igen, og så PS før
det virkede.. Meget, meget mærkeligt.

--
Peer K
http://klercke.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-04-05 20:45

Peer K skrev:

> XP Pro, SP2 . Har endda lige fået ny PC, hvor jeg oplevede det
> igen.

Sært.

> Det "sjove" var, at det kun var i grænsefladen, at farverne
> var på den måde. Hvis jeg åbnede et billede og fedtede rundt i
> det, så var den gemte version rigtig i farverne i andre
> programmer.

Det er måske fordi at Photoshop er det eneste program du har,
som er farvestyret.

> [...]
> PS (uninstall først) - det fjernede ikke problemet. Faktisk
> blev jeg nødt til at rulle XP på igen, og så PS før det

Det hjælper sjældent noget at geninstallere Photoshop, hvis man
gør det for at løse et eller andet problem, for den vigtigste
fil, hvilket er Photoshops præferencefil, bliver hverken slettet
eller overskrevet ved en geninstallation. Derfor er det ofte
meget bedre (og også nemmere) at nulstille ved enten at slette
præferencefilen eller ved at holde Shift + Ctrl + Alt nede under
opstarten af Photoshop og svare ja til at slette den, når man
bliver spurgt.

Præferencefilen til PS CS til WinXP ligger inde i Documents and
Settings\{Bruger}\Application Data\Adobe\Photoshop\8.0\Adobe
Photoshop CS Settings og hedder 'Adobe Photoshop CS Prefs.psp'.

Noget tyder på, at præferencefilen på en eller anden måde går
totalt i koks for dig. Spørgsmålet er så bare hvorfor. Det kunne
som sagt være noget med brugerrettigheder, eller pga. diskfejl
f.eks. Det kunne måske også være et installeret plugin.

--
Hilsen
Madsen