Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe opkøber Macromedia
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-04-05 12:17

Hmm, det havde man jo ikke lige regnet med. Jeg havde ikke i
hvert tilfælde.

Interesserede kan læse mere her:
<http://www.dpreview.com/news/0504/05041801adobeaquires_macromedia.asp>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kurt Lund

Dato : 18-04-05 14:07

"Thomas G. Madsen" skrev:

> Interesserede kan læse mere her:
> <http://www.dpreview.com/news/0504/05041801adobeaquires_macromedia.asp>

Chokerende. Så er bl.a. Freehand nok dødsdømt. Og vi skal nok se
svg-formatet i mange flere sammenhænge.
Det er synd for konkurrencen.

--
Kurt Lund

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-04-05 13:10

Kurt Lund skrev:

> Chokerende. Så er bl.a. Freehand nok dødsdømt. Og vi skal nok
> se svg-formatet i mange flere sammenhænge. Det er synd for
> konkurrencen.

Ja, jeg er heller ikke synderlig begejstret for det. Frygter meget
at f.eks. Dreamweaver smelter sammen med Golive til et nyt totalt
uoverskueligt program. Golive er forvirrende nok i forvejen, synes
jeg.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 18-04-05 16:03

On Mon, 18 Apr 2005 14:09:32 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Golive er forvirrende nok i forvejen, synes jeg.

Pyhhh - troede jeg var den eneste der havde det sådan......

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-04-05 16:34

Karsten Jensen skrev:

> Pyhhh - troede jeg var den eneste der havde det sådan......

Jeg har opgivet det program i hvert tilfælde. Det er uoverskueligt
og for svært at gå til sammenlignet med Dreamweaver, synes jeg.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 18-04-05 20:26

On Mon, 18 Apr 2005 17:34:27 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har opgivet det program i hvert tilfælde. Det er uoverskueligt
>og for svært at gå til sammenlignet med Dreamweaver, synes jeg.

Kender ikke Dreamweaver - og "koder" meget meget lidt. Men skal jeg
bruge noget har jeg lettere ved at bruge FrontPage frem for GoLive.
Kan dog godt se fidusen ved GoLive frem for FP der laver lidt
overflødige koder....

Men det bliver da interssant at se hvad Adobe får ud af det hele

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-04-05 21:07

Karsten Jensen skrev:

>Kan dog godt se fidusen ved GoLive frem for FP der laver lidt
>overflødige koder....

GoLive er da noget af det værste, der findes.

FP 2003 er faktisk ikke helt tosst, men jeg foretrækker nu at
bruge en texteditor og håndkode.
--
Knud

Fra : Peter T.

Dato : 19-04-05 09:34

Kurt Lund leverede følgende historie fra de varme lande:

> svg-formatet i mange flere sammenhænge.

Er SVG-formatet ikke en død sild? Det er i hvert fald min fornemmelse, da
jeg vist kun har ramt en enkelt side med SVG i mit surferliv.

--
Folk er sære... de brokker sig over prisen på 1 l. benzin,
men betaler gladeligt 14 kr for en ½ l. postevand.

Fra : Koeffe

Dato : 18-04-05 15:55

"Thomas G. Madsen" skrev i en meddelelse news:d40c0h.2n8.1@tgm.dyndns.dk...

> Hmm, det havde man jo ikke lige regnet med. Jeg havde ikke i
> hvert tilfælde.
>
> Interesserede kan læse mere her:
> <http://www.dpreview.com/news/0504/05041801adobeaquires_macromedia.asp>

Yes! Mine bønner er blevet hørt.

Så kan det være at Flash bliver lidt lettere tilgængeligt for Adobe nørder
:)

--
Koeffe

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-04-05 16:34

Koeffe skrev:

> Så kan det være at Flash bliver lidt lettere tilgængeligt for
> Adobe nørder :)

Ja jubii. Vi får sikkert LiveMotion tilbage ;)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bjørn Smalbro

Dato : 19-04-05 19:27

On 2005-04-18 13:17:04 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> said:

> Hmm, det havde man jo ikke lige regnet med. Jeg havde ikke i
> hvert tilfælde.
> Interesserede kan læse mere her:
> <http://www.dpreview.com/news/0504/05041801adobeaquires_macromedia.asp>

Det er noget sørgeligt noget. er det! Nu er der kun Corel tilbage, der
har noget der ligner et totalt workflow, men de kan jo desværre ikke
siges at være i topform. Man kunne godt ønske at der kom noget
ordentligt samarbejde i Open Source om at udvikle Scribus til noget
mere og lave en billedbehandler der er lidt mere sammenhæng i end Gimp.

Kh
Bjørn

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-04-05 22:26

Bjørn Smalbro skrev:

> Nu er der kun Corel tilbage, der har noget der ligner et
> totalt workflow, men de kan jo desværre ikke siges at være i
> topform.

Næ. De har ellers heller ikke ligget på den lade side med at
opkøbe andre softwarehuses produkter, men de har nu ikke fået
så stor en succes, som de selv håbede på, tror jeg.

> Man kunne godt ønske at der kom noget ordentligt samarbejde i
> Open Source om at udvikle Scribus til noget mere og lave en
> billedbehandler der er lidt mere sammenhæng i end Gimp.

Gimp er heller ikke lige min kop te. Faktisk så er det aldrig
lykkedes mig at få den til at køre bare nogenlunde stabilt på
min nuværende PC. Om det så er et hardwareproblem, eller hvad
hulen det er, er jeg aldrig blevet klar over.

--
Hilsen
Madsen