Andet multimedie
bentjuul 3670
Tag fotos ud af PDF-fil?
Fra : Hans

Dato : 16-04-05 09:39

Hej

Kan man tage et foto ud af en PDF-fil? Det vil sige, om man kan skille en
PDF-fil ad igen, når den først er lavet til PDF?

Mvh

BS

Fra : Mads

Dato : 16-04-05 10:08

On Sat, 16 Apr 2005 10:38:54 +0200, "Hans" <boschjac@hotmail.com>
wrote:

>Hej
>
>Kan man tage et foto ud af en PDF-fil? Det vil sige, om man kan skille en
>PDF-fil ad igen, når den først er lavet til PDF?

Ja, der er flere programmer der kan gøre det, bl.a.
Adobe Acrobat ( ikke Acrobat Reader ) og Corel Daw.
Der er sikkert andre, men det er de to jeg har brugt.

Endelig kan du hvid det bare er et billede, også
tage et screendump med Prt Scr og paste det
ind i et tegneprogram og så gemme det.

mvh Mads

Fra : Viktor Andersen

Dato : 16-04-05 16:31

Jo, Adobe Reader fra version 7.0 kan godt.
På ikon linien, der starter med Gem et kopi, findes der et ikon med billede
af et kamera, og med pop up titlen "Snapshot værktøj". Klikker du på det og
tegner billed størrelsen op, overfører programmet billedet til
udklipsholderen.

Viktor

Fra : Martin Helbo

Dato : 23-04-05 16:43

"Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på det og tegner billed størrelsen op, overfører programmet billedet til

Det er vel det samme som at tage et screenshot. Så hvis billedet ligger i
150 ppi i pdfen, får man kun et 72 ppi billede ud af det, så det kan ikke
bruges til andet end skærmvisning.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : emj

Dato : 16-04-05 11:32

"Hans" <boschjac@hotmail.com> skrev::

>Kan man tage et foto ud af en PDF-fil? Det vil sige, om man kan skille en
>PDF-fil ad igen, når den først er lavet til PDF?

Paint Shop Pro og Adobes Element eller PS + en masse andre programmer,
kan åbne en pdf-fil så billedet kan gemmes på anden vis.
Hilsen emj

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 21-04-05 20:12

Hans skrev:

> Kan man tage et foto ud af en PDF-fil? Det vil sige, om man kan skille en
> PDF-fil ad igen, når den først er lavet til PDF?

Hvis du kan køre Linux, kan KWord læse og redigere PDF-filer. Så klikker du
bare på billeder og vælger "gem som".
--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard