Andet multimedie
bentjuul 3670
Interpolering via RAW i Photoshop
Fra : enrico

Dato : 13-04-05 20:07

En gængs opfattelse bland mange fotografer er, at skal man interpolere
(øge antallet af pixels) sit billede i Photoshop, skal man gøre det i
steps af 25% af gangen.

Nu er der jo i RAW konveteren mulighed for at interpolere billedet -
endda i tre forskellige grader.

Er der nogen der ved. hvordan man bedst øger antallet af pixels i sin
optagelse, og hvilken skade billedet tager?

-enrico

Fra : KNL DtP

Dato : 13-04-05 20:36

"enrico" <enrico@usenet.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved. hvordan man bedst øger antallet af pixels i sin
> optagelse, og hvilken skade billedet tager?

Du kan læse om interpolering her:
http://www.outbackphoto.com/workflow/wf_60/essay.html

Jeg lavede for et par måneder siden en ganske uvidenskabelig test:
www.kortlink.dk/google/qxz

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : enrico

Dato : 14-04-05 08:45

Hej Kristian!

Tak for links. Det ser ganske interessant ud, hvad Jack Flesher laver.
Jeg vil prøve det.

Mange hilsner enrico.

On Wed, 13 Apr 2005 21:36:08 +0200, "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>http://www.outbackphoto.com/workflow/wf_60/essay.html
>

>Jeg lavede for et par måneder siden en ganske uvidenskabelig test:

Posted Via Usenet.com Premium Usenet Newsgroup Services
** SPEED ** RETENTION ** COMPLETION ** ANONYMITY **
http://www.usenet.com

Fra : enrico

Dato : 14-04-05 15:13

Det virker helt fantastisk. Jeg har lavet et screenshot her

http://www.guldager.net/lg/uprezz.jpg

Den originale fil er forstørret til 200% sammenholdt med den nye,
interpolerede fil i 100%

(Sådan gør man, hvis man ikke har råd til 1Ds mkII :)

-enrico