Forsikring uden kørekort.
Fra : Pein

Dato : 29-05-01 12:17

I en anden tråd nævnes det at man kan forsikre en motorcykel og dermed
opspare anciennitet uden at have kørekort til den. Er der nogen der har
prøvet dette/kan bekræfte?

Årsagen er, at min kone ikke har kørekort til mc, men hvis der havner nogle
penge i skødet på os, skal hun nok have både kørekort og sin egen mc. I
mellemtiden kunne vi jo forsikre et af mine køretøjer i hendes navn, så hun
får en blødere start når den tid kommer.
Jeg har bl.a. en 125 ccm'er der alligevel kun skal have ansvarsforsikring
(offroad'eren).

Jeg føler ikke det er at snyde forsikringsselskaberne. Tværtimod så snyder
de mig så det driver, når de forlanger at mit køretøj nr. 3 skal forsikres
på begyndertrin på trods af at jeg er elitebilist og har været det nogle år.
På den måde lægger de selv op til "numre". En politik jeg ikke fatter.

/Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R
(og en lille bitte b*l)

Fra : Thomas

Dato : 29-05-01 12:36

Det betyder intet om man har kørekort. Som du jo også ved, så beder
forsikringsselskabet ikke om at se dit kørekort.
I gamle dage havde jeg ikke kørekort til bil, men opsparede alligevel 3 års
anciennitet, ved at køre rundt uden kørekort... anciennitet som sjovt nok
også kunne overføres til mc efterfølgende.

Så forsikrer du bare som du lyster.
Egentlig en god ide, hvis dit 3. køretøj alligevel skal forsikres på
begynder trin...

Fra : Henry

Dato : 29-05-01 12:33

Hej Pein og frue

Jeg kan genkende din tankegang....

Min frue er netop begyndt at tage kørekort, forventes, om alt går vel,
untimo juni. Hun har derfor allerede købt sig en MC, en GS500e, det er
selvfølgelig for at kunne have lidt flere øvetimer, ja ja, vi køre på et
næsten lukke område.
Sådan en skal også forsikres, så derfor gik jeg og lurede på om jeg skulle
forsikre den i mit navn da jeg er på elite trin... men istedet ringed jeg
til vores forsikringsselskab og spurgte hvordan jeg skulle forholde mig. Og
hos Topdanmark (dem med 20% selvrisiko ved tyveri, crab) fik jeg bare at
vide at da vi boede sammen så ville fruen automatisk få samme trin som mig =
elite = billig præmie, jeg tror præmien er på 1900kr. kasko/ansvar.
Det eneste de egentligt bekymrede sig om var om vi havde hjemmeboende børn.

Altså, hvis I bor sammen som jeg formoder, og I er forsikret i samme
selskab, så er der en god chance for at I kan få en "god" pris, kva. at I
sikkert allerede har flere kørertøjer forsikret der??? Så du behøves sikkert
ikke at tænke alternativt.

mvh
Henry

Fra : Mikkel T Jensen

Dato : 29-05-01 13:13

In <9f00de$ld1$1@salsa> "Pein" <niels@pein.dk> writes:

>I en anden tråd nævnes det at man kan forsikre en motorcykel og dermed
>opspare anciennitet uden at have kørekort til den. Er der nogen der har
>prøvet dette/kan bekræfte?

Jeg kendte engang en, der havde ansvarsforsikret en lille motorcykel i
en årrække uden at have kørekort til hverken bil eller motorcykel, så
det kan godt lade sig gøre.

vh Mikkel
GS450E

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-05-01 13:18

Hvis i bor under samme tag, plejer de fleste forsikringer at forsikre i
samme trin, som det højeste i husstanden, så hun kan sagtens køre i dit
præmietrin, i hendes eget navn.

Men, men, mange selskaber acceptere ikke mere end 2 motorkøretøjer på samme
adresse. Det 3. skal ned på begyndertrin. Men der kan som regel forhandles,
ellers findes der andre selskaber, hvis det er et problem. Jeg/vi havde
sidste år registreret 6 køretøjer uden probs. Pt. har vi 5 på samme adresse.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Kim Persson

Dato : 29-05-01 13:56

hvordan kontrollerer de hvor lang tid man har haft skadefri år? -findes der
en central ancinitetsbank?

eller kan man bilde dem hvad som helst ind? -de spø'r jo netop selv når man
opretter forsikring
mvhKim

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 29-05-01 20:24

"Kim Persson"
skrev
> [...]
der
> en central ancinitetsbank?
>
> eller kan man bilde dem hvad som helst ind? -de spø'r jo netop selv når
******************
De vil typisk spørge efter dit gamle selskab, og sender så en forespørgsel
til dem, som sender en bekræftelse tilbage. Hvis antallet af skadefri år
ikke svarer til det du har opgivet, vil du modtage en korrektion til
forsikringen.

Når de spørger dig selv i første omgang, er det for at kunne stille en pris
her og nu.

Typisk bevarer du den opsparede anciennitet i 3 år. Har du ikke haft bil/mc
i de sidste 3 år, skal du således starte som begynder igen

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Flemming

Dato : 29-05-01 14:13

On Tue, 29 May 2001 13:16:30 +0200, "Pein" <niels@pein.dk> wrote:

> [...]
>På den måde lægger de selv op til "numre". En politik jeg ikke fatter.

Hvem i alverden har sådan en forskruet politik??

Er det en dyr maskine, eehmm... jeg mener skal den kaskoforsikres?

--
Flemming - XJ600S

Fra : Søren L Hansen

Dato : 29-05-01 14:34

Flemming <flemming@nospam.dk> wrote in article
<is77ht8ngl2entg9aap0hhkv7ld456buc0@4ax.com>...

> Hvem i alverden har sådan en forskruet politik??

Det har samtlige danske selskaber.
Det er det rene karteldannelse, lige noget for konkurrencestyrelsen. Hey,
jeg siger noget, det var måske indgangen til at få rykket ved det?
--
Søren

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-05-01 15:10

Det med det 3. køretøj gælder ikke for alle. Andre er til at forhandle med.

--
Mvh.
Henrik (som må forsikre lige så mange køretøjer jeg vil)

Fra : Søren L Hansen

Dato : 30-05-01 08:20

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> wrote in article
<9f0akt$4vr$1@sunsite.dk>...
> [...]
>
> --
> Mvh.
> Henrik (som må forsikre lige så mange køretøjer jeg vil)

Så skal jeg ha fat i dem igen igen, de har ikke været til at hugge i. Først
5. køretøj får bonus igen. gennemsnit af de andre fire.

Og du glemte at skrive hvem du handler hos?
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Flemming

Dato : 30-05-01 08:35

On Tue, 29 May 2001 13:34:13 GMT, "Søren L Hansen"
<lindholt@person.dk> wrote:

>Flemming <flemming@nospam.dk> wrote in article
><is77ht8ngl2entg9aap0hhkv7ld456buc0@4ax.com>...

>Det har samtlige danske selskaber.

Hmm.. har forsikret et læskur, samt en MC i GF - Ville forsikre nummer
2 MC i samme selskab, nul problemer + den lave premie. Det viste sig
dog, at kæresten kunne forsikre MC nummer 2 billigere end jeg. Hun har
ikke pappet endnu (men har lige bestået teori), og har "blot" kørt som
elitebillist. Ingen problem - billigste trin til damen. Hun havde
endda proklameret, at dytten sikkert røg ud af forsikringen indenfor
kort tid, så der kun blev MC'en tilovers at forsikre. Nul problem.
Selskab? Alsisk Forsikring.

Hustanden har 2 læskure og 2 MC'er (1 kasko/ansvar + 3 ansvar)

>Det er det rene karteldannelse, lige noget for konkurrencestyrelsen. Hey,
>jeg siger noget, det var måske indgangen til at få rykket ved det?

JAAA!!!! Og lad os SÅ snart få en forsikring, som dækker tyveri og
brand (men ikke nødvendigvis nedlægningsskader)!!

--
Flemming - XJ600S

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-05-01 08:51

> JAAA!!!! Og lad os SÅ snart få en forsikring, som dækker tyveri og
> brand (men ikke nødvendigvis nedlægningsskader)!!
> Flemming - XJ600S

Det gør Fair - men de var ikke konkurrencedygtige for mig: Min kasko hos GF
koster ca. samme som fair's tilbud på brand/tyveri.

/A

Fra : Birger Stanford Mond~

Dato : 29-05-01 16:17

> [...]
> I en anden tråd nævnes det at man kan forsikre en motorcykel og dermed
> opspare anciennitet uden at have kørekort til den. Er der nogen der har

Det var vist en af mine indlæg der fik ham til at nævne det...

Jeg vil også gerne optjene noget anciennitet. Jeg er 19år gammel og har kun
kort til bil. Hvor billigt kan jeg få en proformacykel og forsikre den?

Kan jeg være "sikker" på at jeg ikke bare smider penge ud af vinduet. Hvem
husker denne anciennitet? Får jeg papirer på det?

Fra : Lone

Dato : 30-05-01 14:50

> [...]
> I en anden tråd nævnes det at man kan forsikre en motorcykel og dermed
> opspare anciennitet uden at have kørekort til den. Er der nogen der har

Her i huset har vi mange køretøjer forsikret, og har måttet slås for at få
vores vilje. Først ville de ikke lade én person have mere end 3 køretøjer
forsikret - dernæst ville de ikke forsikre harlyen, og for at det hele
skulle blive godt træls, ville de ikke forsikre skolecykler. En stille snak
og nogle velanrettede spørgsmål og lidt pres for at få ekspedienten til at
spørge lidt højere i hierakiet gav os lov til nu og frem over at forsikre så
mange køretøjer vi lyster. Alle (for tiden 9 stk.) står på elitepris. For
hvert køretøj vi kommer anstigende med, fortæller de at den kommer ind på et
gennemsnit af de øvrige køretøjer - - he he - - det giver jo faktisk samme
lave pris til hvert køretøj.

Det er rystende ligemeget om man har kørekort eller ej, når man skal have et
køretøj forsikret. Et barn på 1 år kan stå som ejer.

Med venlig hilsen
Lone