Andet multimedie
bentjuul 3670
UYdtynding / Udjævning ved markering ????
Fra : :-\) Carsten

Dato : 08-04-05 05:33

Hej!

Når man markerer kan man sætte udtynding til et antal pixels for at få en
diffus kant!

Man lige ved siden af kan man hakke et punkt ud, som hedder: "udjævning"...
hvad giver det mulighed for...?

Jeg kan ikke se forskel, om den er valgt eller ikke valgt....

--

Mange hilsner fra
Carsten

cjt@mailme(slet_dette_i_parantes).com

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-04-05 21:25

Carsten skrev:

> Man lige ved siden af kan man hakke et punkt ud, som hedder:
> "udjævning"... hvad giver det mulighed for...?

Den udjævner de yderste pixels af markeringen, så du får en jævn
kant (kaldes anti-aliasing på engelsk). Uden udjævning vil en
rund markering udfyldt med en farve komme til at se kantet ud
fordi det er firkantede pixels, du arbejder med. Det der sker
er, at Photoshop blander de yderste pixels med baggrundsfarven.
Er baggrundsfarven gennemsigtig, bliver de yderste pixels delvis
gennemsigtige. Er baggrunden rød, bliver de delvis røde osv.

--
Hilsen
Madsen