Andet multimedie
bentjuul 3670
Em eller en dash i InDesign?
Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 07-04-05 16:38

Hej.

Hvad tilsvarer "em dash" og "en dash" i InDesign?

Mere specifikt: jeg skal bruge en tankestreg på en halvgevierts bredde -
hvilken een af ovenstående er det og hvad tilsvarer den anden?

Er der mon ikke en, der kan komme med en uddybende forklaring?

Trond Øyvind Hermansen

Fra : Martin Helbo

Dato : 07-04-05 22:47

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Hvad tilsvarer "em dash" og "en dash" i InDesign?

Em-dash svarer til et M's bredde, og er altså en geviert.
En-dash svarer til et N's bredde, og er dermed en halvgeviert.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 08-04-05 15:30

Åååh, så såre simpelt. Hvor føler man sig dum når man skal have dèn slags
forklaret.

Men tak!

Trond Øyvind Hermansen