Andet multimedie
bentjuul 3670
Uønskede linier i min PDF
Fra : cogco

Dato : 06-04-05 18:51

Jeg får disse hvide linier i min pdf, når jeg eksporterer den fra min
InDesign.

http://www.aub.dk/~cogco/u%f8nskede-linier-i-pdf.jpg

Det er kun, når jeg ser den på skærmen, at de er der.
Der er ikke noget på print eller tryk, så det er ikke alarmerende.
Men jeg spekulerer alligevel på hvad, der kan være årsagen til det.

Sidder med en G4 Mac. Og bruger Acrobat 5.

Claus

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-04-05 19:54

cogco skrev:

> Men jeg spekulerer alligevel på hvad, der kan være årsagen til
> det.

'Smooth Line Art', eller 'Udjævning streggrafik', som det hedder
på dansk. Af en eller anden grund, så ser Acrobat selve rammen
rundt om tekst og grafik fra InDesign, selvom den burde være
usynlig, og det er disse rammer du kan se som hvide streger.

Heldigvis ses det kun på skærmen, som du også selv nævner, så du
kan blot slå udjævning af streggrafik fra, hvilket du gør inde i
præferencerne under Smoothing / Udjævning. Udjævning gælder også
kun for skærmvisningen. Det ændrer ikke noget som helst i selve
PDF-filen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-04-05 20:03

Thomas G. Madsen skrev:

> 'Smooth Line Art', eller 'Udjævning streggrafik'

'Udjævn streggrafik', skulle det have stået.

--
Hilsen
Madsen

Fra : cogco

Dato : 07-04-05 19:48

> 'Udjævn streggrafik', skulle det have stået.
>
> --
> Hilsen
> Madsen

Yes, det virker bare.