Andet multimedie
bentjuul 3670
Scanner til foto/grafik
Fra : Erik Andersen

Dato : 06-04-05 10:29

Jeg sidder og undersøger markedet for scannere og bliver mere og mere
totalfirvirret. Jeg spørger i denne gruppe, for at få mest grafisk
vejledning.
Jeg vil gerne købe en ny scanner, USB 2. Den skal fortrinsvis bruges
til almindelig grafisk produktion (foto og streg i farve + helst
mulighed for dias) Hvad har I gode erfaringer med og hvilke
specifikationer er nødvendige? - Og en der kan køre med noget
ordentligt scannersoftware. Jeg har hørt at noget af det bedste er
SilverFast - er det rigtigt?
Så er der jo prisen! Ikke det helt vilde, men heller ikke en ussel en
til 5-600 kr. Jeg er foreløbig åben for alt i prisklassen op til 3.000
kr.
Med venlig hilsen
Erik Andersen

Fra : pwee

Dato : 06-04-05 21:53

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så er der jo prisen! Ikke det helt vilde, men heller ikke en ussel en
> til 5-600 kr. Jeg er foreløbig åben for alt i prisklassen op til 3.000

Canon Scan 9950F er en fremragende scanner, har du ca kr.3000 er de givet
godt ud.
optisk 4800 x 9600, med filmadapter, grænseflade USB og 1394 Firewire.
den sidste giver en scantid på ca 4 sekunder .
//peewe

Fra : Nielsen

Dato : 07-04-05 05:41

Hej

Silverfast er et rigtigt godt softwareprogram, det kan scanne i cmyk med div profiler osv.
Du kan gå ind på http://www.silverfast.com/product/en.html og se hvilken scanner der
kan køre med silverfast. men programmet koster end del, dog er der forskel i pris alt
efter hvilken scanner model du vælger.

Hvis du er moms registreret eller kan købe igennem en der er, er der mulighed for at
købe scanner og software på http://www.jmt.dk/demoogbrugt.asp dog skal du vide
at dias scan til tryk nok skal op og kunne klare 3.8 i density for at få et ordenlig
resultat. og det koster en del mønt.

Held og lykke

Mvh Ole