Andet multimedie
bentjuul 3670
PDF til DXF fil ?
Fra : *trads*

Dato : 05-04-05 13:44

Hej
Er det på nogen måde muligt at lave en modtaget PDF fil om til en DXF fil ?
Sådan at jeg kan bruge billedet som et emne i mig Cad program ???

-----------------------------
Best Regards

Henrik Olesen
Henning Sand Maskinfabrik
Denmark

att: laser@henningsand.dk
www.henningsand.dk
-------------------------------

Personaleforeningen

personaleforening@henningsand.dk

Fra : Mads

Dato : 05-04-05 14:53

On Tue, 5 Apr 2005 14:43:38 +0200, "*trads*" <trads@get2netFJERN.dk>
wrote:

>Hej
>Er det på nogen måde muligt at lave en modtaget PDF fil om til en DXF fil ?
>Sådan at jeg kan bruge billedet som et emne i mig Cad program ???

Du har en chance, hvis du har et program der kan åbne og redigere
i en PDF fil. Acrobat Reader er ikke nok.

Adobe Acrobat kan gøre det, men jeg mener også at jeg engang har
eksporteret netop en DXF fil fra PDF ved hjælp af Corel Draw 10

mvh Mads

Fra : Per Christoffersen

Dato : 05-04-05 15:33

"Mads" <DeathTo@llSpammers.com> skrev i en meddelelse

> Adobe Acrobat kan gøre det, men jeg mener også at jeg engang har
> eksporteret netop en DXF fil fra PDF ved hjælp af Corel Draw 10

Det burde også kunne lade sig gøre at køre pdf-en en gang igennem
illustrator, pille figuren ud, og exportere den som en DXF.

/Per

Fra : Mads

Dato : 05-04-05 16:03

On Tue, 5 Apr 2005 16:32:47 +0200, "Per Christoffersen"
<pc@NIXcomonto.dk> wrote:

>Det burde også kunne lade sig gøre at køre pdf-en en gang igennem
>illustrator, pille figuren ud, og exportere den som en DXF.

Ja, Adobe Illustrator kan også. Den havde jeg glemt.
Nok ikke lige et program de fleste har liggende.

mvh Mads

Fra : Studio Smalbro

Dato : 06-04-05 09:41

Det afhænger af hvad der er i pdf'en. DXF er et temmelig gammelt format
efterhånden og jeg har haft en del problemer med export af DXF fra
Illustrator. CorelDraw eller CorelDesiger fungerer fint. Men det afhænger
som sagt meget af originaltegningen. DXF understøtter ikke farve.
stregtykkelse og den slags.

Kh
Bjørn

Fra : *trads*

Dato : 06-04-05 10:58

> [...]
> Illustrator. CorelDraw eller CorelDesiger fungerer fint. Men det afhænger
> som sagt meget af originaltegningen. DXF understøtter ikke farve.

Jeg sidder og tegner emner til en Laserskære - Og tit får vi en PDF fil fra
kunderne.
Men det kan jeg ikke bruge i mit Cad program - og derfor skal jeg have en
dxf fil.
Stregtykkelse og farver er ikke noget jeg skal bruge.
Henrik

Fra : Mads

Dato : 06-04-05 13:17

On Wed, 6 Apr 2005 11:58:01 +0200, "*trads*" <trads@get2netFJERN.dk>
wrote:

> [...]
>dxf fil.
>Stregtykkelse og farver er ikke noget jeg skal bruge.

Det var præcis det samme jeg lavede for nogen år siden
og det samme problem jeg havde at slås med.

Og det var altså Corel Draw jeg brugte til at eksportere
DXF filerne med. Det virkede fint i mit CAD/CAM program
bagefter ( Punch5 )

mvh Mads

Fra : Studio Smalbro

Dato : 06-04-05 13:19

> Stregtykkelse og farver er ikke noget jeg skal bruge.

Nej, det tænkte jeg nok, men stregtykkelse og farve er tit en hindring for
en korrekt konvertering til DXF. Og man kan ikke altid se om der er påført
den slags objektegenskaber i pdf'en. Jeg har - af en eller anden grund -
haft en del bøvl med Illustratortegninger der skulle videre til DXF, men DXF
findes jo så også i et stort antal varianter.

Kh
Bjørn

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 07-04-05 07:39

> Er det på nogen måde muligt at lave en modtaget PDF fil om til
en DXF
> fil ? Sådan at jeg kan bruge billedet som et emne i mig Cad
program

Jeg kender ikke programmet (PDF 2 DXF), men måske er det en
mulighed:

http://www.shareware4u.de/detail_templ.php?ProgrammID=8812

PS. Ved konvertering mellem formatter er det en god idé at skrive
fx "pdf2dxf" i søgefeltet på Google. Der kommer så en del links,
bla. ovennævnte.

God fornøjelse

Lars

Fra : *trads*

Dato : 07-04-05 08:32

I får alle et stort tak for alle linkene og mulighederne.
Jeg vil teste mulighederne