Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe® Creative Suite 2
Fra : ea

Dato : 04-04-05 19:33

Adobe har i dag annonceret Photoshop 9
http://www.adobe.dk/products/creativesuite/main.html
m.v.h.
ea

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-04-05 20:28

"ea" <keakonklinek@kpostkkasse.knet> skrev i en meddelelse
> Adobe har i dag annonceret Photoshop 9
> http://www.adobe.dk/products/creativesuite/main.html

Og de shipper den først i maj - så vi har lige en måneds tid eller to til at
finde ud om det er opgraderingen værd - kr. 3.710,00 + moms synes jeg er en
lidt pebret opgradering...

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-04-05 00:08

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> Og de shipper den først i maj - så vi har lige en måneds tid
> eller to til at finde ud om det er opgraderingen værd - kr.
> 3.710,00 + moms synes jeg er en lidt pebret opgradering...

Jeg kan anbefale et kig på:
<http://www.photoshopuser.com/photoshopcs2.html>, som har nogle
fine tutorials vedr. nye funktioner i suiten. Jeg er pt. solgt
til Smart Objects og definerbare menuer i Photoshop CS 2 og det
tyder også på store forbedringer i lagmenuen.

Den nye billedbrowser (Bridge), ser også ret spændende ud i mine
øjne. Gid den så bare for pokker er hurtigere end browseren i de
tidligere versioner af Photoshop.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-04-05 15:14

Thomas G. Madsen skrev:

>Den nye billedbrowser (Bridge), ser også ret spændende ud i mine
>øjne. Gid den så bare for pokker er hurtigere end browseren i de
>tidligere versioner af Photoshop.

Hvad er der nu i vejen med Thumbs Plus? Den arbejder da også
fortrinligt sammen med PS.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-04-05 15:56

Peter Loumann skrev:

> Hvad er der nu i vejen med Thumbs Plus? Den arbejder da også
> fortrinligt sammen med PS.

Jeg kunne godt bruge en browser, som også kan håndtere diverse
vektorformater (primært EPS, PDF og AI) og ikke mindst RAW-filer.

Det kunne også være lækkert at kunne se en thumbnail af sine
InDesign- og PDF-filer og det kan Bridge åbenbart også. Den kan
endda vise hver enkelt side i en flersidet PDF og understøtter
lag i PSD-filer, hvilket Thumbs Plus ikke gør. Den viser blot
den sammenkopierede del af PSD-filen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-04-05 16:18

Thomas G. Madsen skrev:

>Jeg kunne godt bruge en browser, som også kan håndtere diverse
>vektorformater (primært EPS, PDF og AI) og ikke mindst RAW-filer.

Nyeste udgave klarer mine raw-filer udmærket (crw fra canon).

Aha - tak!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-04-05 16:38

Peter Loumann skrev:

> Nyeste udgave klarer mine raw-filer udmærket (crw fra canon).

Den kan desværre ikke klare RAW-filerne fra et Konica/Minolta 7D,
men det kan selvfølgelig være at det kommer i den nærmeste fremtid.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-04-05 20:19

On Tue, 05 Apr 2005 17:37:46 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Den kan desværre ikke klare RAW-filerne fra et Konica/Minolta 7D,
>men det kan selvfølgelig være at det kommer i den nærmeste fremtid.

Jeg har godt nok kun Canons RAW-filer at prøve på, men iflg changeloggen
så kom minolta 7D med allerede i version 1.5

Fra <http://www.cerious.com/digicam_notes.shtml>:

Version 1.5 includes:

* Support for additional cameras from several manufacturers,
including newer Konica Minolta Maxxum 7D, newer Canon Powershot and
SLRs, including the 20D and 1Ds Mark II, the Nikon D70, and the FujiFilm
F700 and S20.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-04-05 21:42

Mads Lie Jensen skrev:

> Jeg har godt nok kun Canons RAW-filer at prøve på, men iflg
> changeloggen så kom minolta 7D med allerede i version 1.5
>
> Fra <http://www.cerious.com/digicam_notes.shtml>:

Tak for tippet, Mads.
Det virker sikkert, for jeg var ikke klar over, at Cerious kunne
finde på at sende plugins ud på den måde. Troede bare, at hvis
det ikke virkede med en given version, så var man pisket til at
vente på den næste, men åbenbart ikke.

Jeg vil prøve af om det virker indenfor den nærmeste fremtid.
Skal dog først lige have skiftet min nuværende PC ud, for det
er ikke just nogen fornøjelse at arbejde med RAW-filer på den.
Den har meget svært ved at trække det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-04-05 22:00

On Tue, 05 Apr 2005 22:42:02 +0200, "Thomas G. Madsen"

>Tak for tippet, Mads.

Det var så lidt da

> [...]
>finde på at sende plugins ud på den måde. Troede bare, at hvis
>det ikke virkede med en given version, så var man pisket til at

Bare husk at RAW-plugin'et kun virker med Pro-versionen af Thumbs+.

Så i øvrigt lige at der også var et Ghostscript-plugin, så man kunne se
bl.a eps-filer. Det skulle også kunne tage et begrænset udvalg af
..ai-filer så vidt jeg forstod.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-04-05 22:05

Mads Lie Jensen skrev:

> Bare husk at RAW-plugin'et kun virker med Pro-versionen af
> Thumbs+.

Ja, det er ret ærgerligt, for det er standard-versionen jeg
sidder med (version 7).

> Så i øvrigt lige at der også var et Ghostscript-plugin, så man
> kunne se bl.a eps-filer. Det skulle også kunne tage et
> begrænset udvalg af .ai-filer så vidt jeg forstod.

Der skal vist eksperimenteres lidt mere med det program...

--
Hilsen
Madsen