Andet multimedie
bentjuul 3670
Er ved at øve mig på at lægge maske!
Fra : :-\) Carsten

Dato : 03-04-05 17:16

Hej alle!

Jeg er ved at øve mig på at lægge maske!

Jeg øver mig med at lægge maske på en person!
Jeg prøver både
tryllestavværktøjet, lassoværktøjet og magnetisk værktøj!

Når først man har klikket to gange efter at have tegnet op,
er en maske lagt fast..... kan man så ikke ændre på den?

Hvis f.eks. masken skal bue lidt mere indad eller udad, kan man så ikke
ændre krumningen ved at flytte noglæe punkter eller lignende!

Mange hilsner fra
Carsten
cjt@mailme(slet_dette_i_parantes).com

Fra : Kim Jensen

Dato : 03-04-05 21:43

Carsten wrote:
> Jeg er ved at øve mig på at lægge maske!
> Jeg øver mig med at lægge maske på en person!
> Jeg prøver både
> tryllestavværktøjet, lassoværktøjet og magnetisk værktøj!

Jeg formoder du bruger Photoshop, da betegnelserne i hvert fald passer
med Photoshop. Alle 3 nævnte funktioner giver dig en bitmap-maske.
Prøv evt. og Extract (findes i Filter-menuen).

> Når først man har klikket to gange efter at have tegnet op,
> er en maske lagt fast..... kan man så ikke ændre på den?

En bitmap-maske (selection) kan du ændre ved at skifte til Quick Mask
mode (tryk Q). I denne mode kan du "male" videre på din maske.

> Hvis f.eks. masken skal bue lidt mere indad eller udad, kan man så ikke
> ændre krumningen ved at flytte noglæe punkter eller lignende!

Hvis du vil kunne gøre dette, skal du istedet bruge Pen Tool til at
tegne din maske med bezierkurver. Dette er sværere, men er mere
fleksibelt når du lærer hvordan.

--
med venlig hilsen
Kim Jensen