Andet multimedie
bentjuul 3670
Dato ændres ved brug af FileBrowser
Fra : KNL DtP

Dato : 02-04-05 19:46

Hej.

Har lige oplevet et mystisk problem i Photoshop CS' File Browser:

Når jeg har en stak frisk fotograferede TIF'er redigeret færdigt, skriver jeg
meta data med optagelsessted, copyright ect. og sætte dem på en del stak
filer.

Det mystisk er, at jeg under Meta Data i venstre side nu kan se, at Date
Modified kan svinge fra 1971 til 2031. Under EXIF er datoen den korrekte.

<www.knl-dtp.dk/temp/meta_data_ani.gif>

Det virker som om, at når jeg retter meta data gennem File Browser, så vælges
der en randon dato til sidst ændret.

Der er tale om en helt igennem lovlig og betalt udgave af Photoshop, så bug'en
kan ikke tilskrives en russisk hacker : ) Nogen der har set tilsvarende?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-04-05 01:01

KNL DtP skrev:

> Det mystisk er, at jeg under Meta Data i venstre side nu kan
> se, at Date Modified kan svinge fra 1971 til 2031. Under EXIF
> er datoen den korrekte.

Det er en bug i Photoshop CS. Det skulle gerne hjælpe at tømme
cachen. Har du prøvet det? Altså stil dig i den mappe, hvor det
kokser og gå i File-menuen, hvor du vælger 'Purge Cache'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : KNL DtP

Dato : 03-04-05 12:37

> Det er en bug i Photoshop CS.

Det forklarer fænomenet.

> Det skulle gerne hjælpe at tømme cachen.

Har lige prøvet det, og det virker fint. Så må jeg lige tømme cachen, efter at
have rettet meta data, sådan at dato passer i overensstemmelse med
virkeligheden.

Tak for hjælpen!

MVH

Kristian