Andet multimedie
bentjuul 3670
Måske også gradient-værktøjet... jeg ved d~
Fra : :-\) Carsten

Dato : 02-04-05 07:41

Dette spørgsmål minder lidt om et tidligere spørgsmål, men jeg ved ikke om
løsningen er den samme eller hva???

Jeg har to fotos som skal "glide" over hinandnen. Dvs. ikke skarp kan - men
li'som glide over hinanden...
hvordan gør man det?

Skal de to fotos ligge i hvert sit lag eller?

--

Mange hilsner fra
Carsten

cjt@mailme(slet_dette_i_parantes).com

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-04-05 10:55

Carsten skrev:

> Jeg har to fotos som skal "glide" over hinandnen. Dvs. ikke
> skarp kan - men li'som glide over hinanden... hvordan gør man
> det?

Mon ikke du finder svaret ved at læse tidligere indlæg om samme
emne her fra gruppen?
<http://www.google.dk/groups?q=fade+billede+Photoshop+group:dk.edb.grafik>.

> Skal de to fotos ligge i hvert sit lag eller?

Det er det nemmeste hvis de gør i hvert tilfælde. Du kan så nøjes
med at lave en Layer Mask på det øverste lag og lave udtoning på
den, så dele af det nederste lag kan ses igennem. Så får du helt
automatisk en glidende overgang imellem de to lag.

--
Hilsen
Madsen

Fra : hcma

Dato : 03-04-05 11:04

" Carsten" <cjtcjtcjt(fjerndette)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> li'som glide over hinanden...
> hvordan gør man det?
>
> Skal de to fotos ligge i hvert sit lag eller?

sådan her:
http://www.prodic.dk/Tutorials/begynder/tutorials-frame.html?Right=2til1.html
vh
hc