Andet multimedie
bentjuul 3670
Tegne en pil i Photoshop?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-04-05 20:33

Hvordan tegner man nemmest en pil i Photoshop? Bare sådan en fætter
der skal pege på eet eller andet i et billede? Jeg synes "Line Tool"
er lidt bøwlet at bruge.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-04-05 21:06

Kurt Hansen skrev:

> Hvordan tegner man nemmest en pil i Photoshop?

Det kommer an på, hvilken pil man ønsker, men Photoshop har
jo da en del forme (Shapes) som forestiller forskellige pile.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/forme_ps7.png>.

> Jeg synes "Line Tool" er lidt bøwlet at bruge.

Det kan ellers også tegne pile.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/streg_med_pil.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : :-\) Carsten

Dato : 02-04-05 07:45

Dét svar kunne jeg også godt bnruge!
Tak for det!

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/forme_ps7.png>.

Jeg har slet ikke så mange forme????
Jeg bruger InDesign 2.0.1 DK Windows
Kan det have noget med version at gøre ?

Kan man selv tegne nogle forme eller downloade nogle forme og tilføje til
listen?

--

Mange hilsner fra
Carsten

cjt@mailme(slet_dette_i_parantes).com

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-04-05 10:38

Carsten skrev:

> Dét svar kunne jeg også godt bnruge!

Det lyder godt.

> Tak for det!

Velbekomme.

> Jeg har slet ikke så mange forme????
> Jeg bruger InDesign 2.0.1 DK Windows
> Kan det have noget med version at gøre ?

Det er Photoshop, som har formene. Ikke InDesign.

> Kan man selv tegne nogle forme

Hvis men tegner en form med et af vektorværktøjerne i Photoshop,
så kan den gemmes som en fast form vha. funktionen 'Angiv bruger-
defineret form' oppe i Rediger-menuen (Edit > 'Define Custom Shape'
på engelsk).

<http://share.studio.adobe.com/axBrowseSubmit.asp?t=14>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : :-\) Carsten

Dato : 03-04-05 00:59

> Det er Photoshop, som har formene. Ikke InDesign.

Ja, selvfølgelig ... Jeg mente også Photoshop... hvorfor fanden skrev jeg så
InDesign (var ikke helt vågen)!

> [...]
> så kan den gemmes som en fast form vha. funktionen 'Angiv bruger-
> defineret form' oppe i Rediger-menuen (Edit > 'Define Custom Shape'

Det fungerer fint! Bortset fra, at når jeg begynder at tegne en form, så
hælder den hver stump ned i et lag for sig selv! Det er sikkert meget
normalt i Photoshop (kender ikke rigtigt programmet)....

Men hvirdan sammenkobler man så flere lag så det bliver til en
vektortegning, som så kan laves til en form ???

Jeg har alt for mange lag - og jeg vil gerne ende med at have "én" tegning,
som jeg så kan lave til en form!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-04-05 14:17

Carsten skrev:

> Ja, selvfølgelig ... Jeg mente også Photoshop... hvorfor
> fanden skrev jeg så InDesign (var ikke helt vågen)!

Okay. :)

> Det fungerer fint! Bortset fra, at når jeg begynder at tegne
> en form, så hælder den hver stump ned i et lag for sig selv!

Det er sikkert formlag (Shape Layers) du opretter, hvilket
kurveværktøjerne laver som standard.

Prøv at stille værktøjet til at lave kurver (Paths) i stedet.
Det gør du i indstillingsmenuen, når et kurveværktøj er valgt.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/paths.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : :-\) Carsten

Dato : 13-04-05 21:58

Tak for din hjælp... du er guld værd på denne NG tror jeg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-04-05 14:28

Carsten skrev:

> Jeg har slet ikke så mange forme????

Bemærk, at du nederst i sidemenuen til formpaletten har muligheden
for at få vist forskellige typer forme (All, Animals, Arrows osv).
På <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/forme_ps7.png> har
jeg valgt 'All'.

--
Hilsen