Andet multimedie
bentjuul 3670
Gennemse mange billeder med hvad?
Fra : Magnus

Dato : 01-04-05 18:40

Jeg benytter Photoshop til at redigere de bedste billeder taget med
digitalkamera men findes der ikke et lille simpelt program helst fra Adobe
familien hvor man let kan gennemse en mappe med 100 eller flere billeder så
man kan udvælge de bedste til at arbejde videre med?

Hvad kan anbefales ?

/Magnus

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-04-05 19:52

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> familien hvor man let kan gennemse en mappe med 100 eller flere billeder
> så man kan udvælge de bedste til at arbejde videre med?

+++++++++++++++++++

Hej Magnus.

Kan du ikke bruge den browser funktion der i Photoshop ?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Bobby

Dato : 02-04-05 09:34

Google har købt et firma som hedder Picassa og tilbyder en fornuftig
billedbrowser (freeware)
Prøv dette link
www.picasa.com/

mvh
BOB

Fra : Falcon

Dato : 03-04-05 08:58

On Sat, 2 Apr 2005 10:33:52 +0200, "Bobby" <bb@kk.dk> wrote:

>Google har købt et firma som hedder Picassa og tilbyder en fornuftig
> [...]
Hej Bob

Har du prøvet Picasa, så kan det være du kan hjælpe. Første gang jeg
kørte Picasa fandt den ALLE billeder jeg havde på HD, og der var
MANGE som jeg slet ikke anede jeg havde, bla mange duplicates, så der
blev ryddet kraftigt op. Når jeg nu åbner Picasa er den tom igen og
jeg kan ikke importere billeder igen. Skal den ikke stadigvæk vise
alle billeder fra første gang den scannede? Eller skal man evt save as
første gang (selv om det lyder usandsynligt)?

Falcon

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 01-04-05 19:54

"Magnus" skrev
> [...]
> familien hvor man let kan gennemse en mappe med 100 eller flere billeder så
> man kan udvælge de bedste til at arbejde videre med?

Jeg bruger http://www.irfanview.com
hvor jeg under
Options | Properties
faneblad
Misc. 2
har indsat Photoshop som 'external editor',
således at jeg nemt fra
det viste billede i IrfanView
kan åbne det samme i Photoshop.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Anker Rasmussen

Dato : 01-04-05 20:16

On Fri, 1 Apr 2005 20:54:29 +0200, "Thorkild Dalsgaard"
<tdalsgaard@despammed.com> wrote:

> [...]
>faneblad
> Misc. 2
>har indsat Photoshop som 'external editor',
Prøv med irfanview og tryk T når du er i den mappe du arbejder i.

>Mvh
>Thorkild Dalsgaard

Med venlig hilsen
Anker Rasmussen
Hanehøj

Fra : Karsten Jensen

Dato : 02-04-05 12:13

Hvilke andre programmer bruger I - selv bruger jeg en oldgammel
version af ACD - og synes det er lidt "overkill" at bruge Photoshop
til at se filer med....

Fra : emj

Dato : 02-04-05 13:08

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev::

>Hvilke andre programmer bruger I - selv bruger jeg en oldgammel
>version af ACD - og synes det er lidt "overkill" at bruge Photoshop
>til at se filer med....

Med WinXP har man jo alle muligheder for at se billederne på
adskillige måder.
Hilsen emj

Fra : Karsten Jensen

Dato : 02-04-05 14:18

On Sat, 02 Apr 2005 14:07:42 +0200, emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote:

>Med WinXP har man jo alle muligheder for at se billederne på
>adskillige måder.
>Hilsen emj

Ved det godt - men ACD, eksempelvis, giver lidt flere muligheder synes
jeg.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-04-05 15:18

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Med WinXP har man jo alle muligheder for at se billederne på
> adskillige måder.
> Hilsen emj

Ja, på nær RAW filer, de vises kun i Thumbnail størrelse.