Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop - glidende overgang...
Fra : :-\) Carsten

Dato : 01-04-05 00:17

Hej!

Jeg har et portræt-foto hvor den ene side af fotoet er sort... Billedet af
personen er taget, så hun sidder i næsten mørke i den ene side!

Jeg vil gerne i Photoshop lave en sort kasse - som så er 100% kulsort - og
skal glide over i billedets venstre side, som er "næsten" helt sort.

Altså med andre ord: Hvis jeg laver en sort boks ved siden af fotets med
noget tekst... så får min sorte boks en skarp kant... hvordan ungår jeg
dette, så overgangen/kanten bliver glidende!

Mange hilsner fra
Carsten
cjt@mailme(slet_dette_i_parantes).com

Fra : Peter Holm

Dato : 01-04-05 11:58

> Altså med andre ord: Hvis jeg laver en sort boks ved siden af fotets
> med noget tekst... så får min sorte boks en skarp kant... hvordan
> ungår jeg dette, så overgangen/kanten bliver glidende!

det du efterspørger hedder Gradient i PS.
Du finder et tool til det under dit Paint Bucket Tool (G)
Du skal så stille det så det farver fra Sort til Transparent. Derefter
markerer du hvorfra og hvortil gradueringen skal være.

Peter

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : :-\) Carsten

Dato : 01-04-05 13:06

Hej!

Hvad kan det tænkes at hedde på dansk ????

Skal jeg ligge hvert billede i et hver sit lag?

Fra : :-\) Carsten

Dato : 01-04-05 13:26

tror jeg har fundet den... leger lidt med funktionen ... tilbage om lidt

Fra : :-\) Carsten

Dato : 01-04-05 13:32

Jeg kan stadig ikke hitte ud af det...

Du skriver at jeg skal
stille det så det farver fra Sort til Transparent.....

Men jeg kan kun finde ud af at stille det, så det graduerer fra sort til
hvid - og det kan jeg ikke bruge!

Hvad gør jeg galt?

Hvordan stiller jeg det, så det farver fra Sort til Transparent...

Fra : hcma

Dato : 01-04-05 14:12

" Carsten" <cjtcjtcjt(fjerndette)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvid - og det kan jeg ikke bruge!
>
> Hvad gør jeg galt?
>
> Hvordan stiller jeg det, så det farver fra Sort til Transparent...

Kig i din gradientpalette - der er nogle hvide og sorte kasser lige under
din gradientlinie. Marker den hvide og træk den nedad. Så går den væk.
vh
HC

Fra : Christoffer

Dato : 01-04-05 18:32

"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev i en meddelelse

> " Carsten" <cjtcjtcjt(fjerndette)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Du kan bare ændre din forgrundsfarve og baggrundsfarve til de 2 farve du vil
lave en overgang med..
se http://www.buur.info/s2a/gradient.avi

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-04-05 15:24

"Christoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse
> Du kan bare ændre din forgrundsfarve og baggrundsfarve til de 2 farve du
> vil lave en overgang med..
> se http://www.buur.info/s2a/gradient.avi
++++++++++++++++

Hej Christoffer.

Hvilken program har du brugt til at lave den film med?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Christoffer