Andet multimedie
bentjuul 3670
Acrobat - forms og ændre grunddokument?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 31-03-05 15:16

Jeg har lavet en pdf form i Acrobat 6.0 ud fra et pdf dokument lavet i
InDesign. Nu vil jeg gerne ændret layoutet på min pdf form, så jeg laver en
ny pdf i InDesign - men kan jeg erstatte det pdf dokument der ligger til
grund for min form? Jeg vil nødig til at skulle lave alle de felter forfra
igen, så jeg håber på et fif der kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Storm

Dato : 31-03-05 20:00

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote:

> [...]
> ny pdf i InDesign - men kan jeg erstatte det pdf dokument der ligger til

Det kan du nemlig sagtens. Du laver din nye pdf og åbner den gamle i
Acrobaten. Gå i fanebladet Pages - stil dig på den /de side(r) du vil
skifte og højreklik - replace page - peg ned på din nye side.

Grafikken/siderne ligger faktisk i bunden og al "kodning" ligger ovenpå
som elastikker.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Studio Smalbro

Dato : 31-03-05 21:03

Ta daaa - dér lærte jeg noget nyt! Sejt!

Kh
Bjørn

Fra : Storm

Dato : 31-03-05 22:21

Studio Smalbro <studio@NOSPAMNOsmalbro.dk> wrote:

> Ta daaa - dér lærte jeg noget nyt! Sejt!

Hej Bjørn - jeg har hørt at det kan give problemer hvis man laver en del
af interaktiviteten i InDesign og gemmer med over i pdf'en og i Acrobat
laver yderligere interaktivitet.

Tilsyneladende er det ok at gøre det, men det er vist bygget op på to
forskellige måder, så det anbefales at holde sig til enten InDesigns
måde eller Acrobats måde.
(Jeg har godt nok mikset med succes, men det var ikke til så kritiske
opgaver

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 01-04-05 08:12

"Storm" <NinzenREMOVE@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skifte og højreklik - replace page - peg ned på din nye side.
>
> Grafikken/siderne ligger faktisk i bunden og al "kodning" ligger ovenpå

Kanon! Det var lige det jeg efterlyste og det virker helt perfekt

Du skriver noget om at lave interaktiviteten i InDesign - er det kun links
rundt i dokumentet eller kan man også forberede forms i InDesign, så man
ikke behøver sidde og fedte rundt med placeringen i Acrobat? Jeg synes det
er lidt tidskrævende at få forms'ne til at flugte med den linie som er fast
tekst.

Fra : Nina Storm

Dato : 01-04-05 22:07

> [...]

> rundt i dokumentet eller kan man også forberede forms i InDesign, så man
> ikke behøver sidde og fedte rundt med placeringen i Acrobat?

Jeg kan ihvertfald kun se mulighed for forskellige actions - hyperlinks
og bookmarks. Formularer skal du over i Acrobaten for at klare.

> Jeg synes det er lidt tidskrævende at få forms'ne til at flugte med den
> linie som er fast tekst.

Sådan husker jeg det også - længe siden jeg har brugt det. Du har
mulighed for at bruge align når du højreklikker, ellers grid og snap to
grid. (Alt-shift kopiere felter og omdøbe) Men sådan helt lækkert er det
ikke.

Fra : Nina Storm

Dato : 01-04-05 22:08

Fra : Nina Storm