Andet multimedie
bentjuul 3670
PSP 8 - hjælp søges
Fra : Anne Marie

Dato : 27-03-05 09:14

Hej.

Jeg har PSP 8 i engelsk version, og kan ikke klare mig med Learning center
m.m.
Jeg har et billede, hvor jeg har fjernet baggrunden, således den nu bare er
hvid.
Meningen var, at jeg ville lave selve motivet på billedet, til diskret tapet
på min hjemmeside, men jeg kan ikke hitte ud af det.
Synes hjælpen i programmet stopper, når man har "slettet" baggrunden. Nu har
jeg så bare en hvid baggrund i stedet. Jeg havde forestillet mig, at jeg kun
havde selve motivet tilbage, som jeg så kunne flytte rundt med.

Er det til at forklare her mon?? Er ellers habil til engelsk, men mangler
noget ordforråd i denne forbindelse kan jeg se.

Alle disse "layers" Er det korrekt opfattet, at "hver ting" på billedet,
ligger i sit eget lag??

Håber i kan hjælpe.

Mange hilsener fra Anne Marie

www.hoeythomsen.dk

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 27-03-05 14:11

"Anne Marie" skrev:
> Alle disse "layers" Er det korrekt opfattet, at
> "hver ting" på billedet, ligger i sit eget lag??

Nej, det er dig som vha. layers kan lægge forskellige ting lag på lag.

Men har du et færdigt billede, så er det kun et fladt billede.

For at få baggrunden gennemsigtig, skal du lave dit flade billede om til
layers. Vælg layers -> promote to background layer. Herefter kan du markere
baggrundsfarven, og trykke del. Eller tage sletteværktøjet, og slette dele
af billedet. Frem kommer et "skaktern" som markerer gennemsigtige områder.

Kender du www.pspgrafik.dk ?

--
/Lars

Se 2005 modellerne af DVD+HDD optagere på:
http://www.recordere.dk/2005

Fra : Anne Marie

Dato : 28-03-05 11:45

> Nej, det er dig som vha. layers kan lægge forskellige ting lag på lag.
> Men har du et færdigt billede, så er det kun et fladt billede.

Ok.

> Frem kommer et "skaktern" som markerer gennemsigtige områder.

Ja, så langt nåede jeg, men jeg kan så ikke rigtig komme videre derfra.
Næste gang jeg åbnede billedet for at arbejde videre, var baggrunden så
hvid.

> Kender du www.pspgrafik.dk ?
Ja, har været inde og forsøge at finde hjælp - bl.a. til det med vandmærke
(for det er vel det jeg skal omdanne billedet til, for at få det som
tapet??) men der var det noget med, at man skulle skrive den tekst, man
ville have som vandmærke, og i mit tilfælde er det jo et billede, ikke
tekst, jeg lige kan skrive i et felt.

Ellers tak

Hilsen Anne Marie

Fra : emj

Dato : 28-03-05 14:00

"Anne Marie" <yrkamht@mail.dk(fjern yrk)> skrev::

>Ja, så langt nåede jeg, men jeg kan så ikke rigtig komme videre derfra.
>Næste gang jeg åbnede billedet for at arbejde videre, var baggrunden så
>hvid.

Du skal gemme i *.psp hvis du vil arbejde videre med et billede en
anden gang.
*.PSP er PSPs eget arbejdsformat og det gemmer alle lag og hvad du
ellers har gang i.
Hilsen emj

Fra : Anne Marie

Dato : 28-03-05 15:52

Hejsa.

Så lykkedes det sørme. Tak for hjælpen begge to

Hilsen Anne Marie