Andet multimedie
PDF fil fylder meget når den skal printes
Fra : John

Dato : 24-03-05 20:31

Hej

Jeg har et PDF dokument der fylder 476 kb (20 sider med tekst og
grafik/billeder), men når jeg vil printe det ud fylder det 117 MB.

Kan jeg på nogen måder i Acrobat 6.0 Professional redigere dokumentet, så
det kommer ned og flyder under 20 MB under udskrift - og hvis ja - hvordan?

Mvh

John

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-03-05 21:02

John skrev:

> Jeg har et PDF dokument der fylder 476 kb (20 sider med tekst
> og grafik/billeder), men når jeg vil printe det ud fylder det
> 117 MB.

Hvordan måler du dig frem til det?
Din PDF stiger vel ikke fra 476 KB til 117 MB på disken.

--
Hilsen
Madsen

Fra : John

Dato : 24-03-05 21:38

> Hvordan måler du dig frem til det?
> Din PDF stiger vel ikke fra 476 KB til 117 MB på disken.

I oversigten over udskriftjob fylder filen 117 MB.

Mvh

John

Fra : Mads

Dato : 24-03-05 21:51

On Thu, 24 Mar 2005 21:37:35 +0100, "John" <jk7410@gmail.com> wrote:

>I oversigten over udskriftjob fylder filen 117 MB.

Det er helt normalt at dokumenter fylder flere hundrede MB under
udskriften og det betyder intet. Det er jo kun de data som PC'en
sender til printeren der fylder så meget, så hvorfor i alverden
betyder det så meget for dig ?

mvh Mads

Fra : John

Dato : 24-03-05 22:17

"Mads" <DeathTo@llSpammers.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> udskriften og det betyder intet. Det er jo kun de data som PC'en
> sender til printeren der fylder så meget, så hvorfor i alverden

Fordi vedkommende ikke kan printe dokumentet ud fordi det fylder så meget.

Hvorfor ikke svare på det spørgsmål jeg har stillet i stedet for?

Fra : Mads

Dato : 24-03-05 22:30

On Thu, 24 Mar 2005 22:16:38 +0100, "John" <jk7410@gmail.com> wrote:

>Fordi vedkommende ikke kan printe dokumentet ud fordi det fylder så meget.

Det har du jo ikke nævnt tidligere. Hvis du vil have hjælp med et
problem, så er første skridt jo at fortælle hvad problemet er.

>Hvorfor ikke svare på det spørgsmål jeg har stillet i stedet for?

Det prøver jeg faktisk også på, men når man ikke kender problemet
er det sgu svært at løse det.

Det vil ikke hjælpe at komprimere PDF filen. Den vil stadig fylde det
samme under udprintningen. At maskinen så driller er ikke dokumentets
skyld, men måske snarere en fejl i opsætningen af printer driveren.
Ofte kan der vælges imellem at udskrive direkte til printer eller at
sætte udskriftsjob i kø. Der kan også være andre ting at stille på og
det er sansynligvis her dit problem skal løses.
De præcise indstillinger afhænger helt af operaticsystem og printer
mærke og model.

mvh Mads

Fra : John

Dato : 24-03-05 22:46

> Det har du jo ikke nævnt tidligere. Hvis du vil have hjælp med et
> problem, så er første skridt jo at fortælle hvad problemet er.

Næh, det var nemmere hvis folk var tankelæsere

> Det prøver jeg faktisk også på, men når man ikke kender problemet
> er det sgu svært at løse det.

Ja jeg ved det. Bare lidt frustrerende at sidde med et problem man ikke kan
komme videre med - specielt når man ikke selv sidder med maskinen - derfor
den lidt korte lunte.

> [...]
> sætte udskriftsjob i kø. Der kan også være andre ting at stille på og
> det er sansynligvis her dit problem skal løses.

Ja det frygtede jeg også. Jeg havde håbet på at jeg bare kunne sende
vedkommende et dokument der var lidt mere udskriftvenlig.

> De præcise indstillinger afhænger helt af operaticsystem og printer
> mærke og model.

Maskinen er med Windows XP, 512 MB RAM og en HP Dejkjet3650 printer.

Men tak for hjælpen alligevel.

Mvh

John

Fra : KNL DtP

Dato : 24-03-05 22:12

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har et PDF dokument der fylder 476 kb (20 sider med tekst og
> grafik/billeder), men når jeg vil printe det ud fylder det 117 MB.

Lige for at være sikker: Fylder PDF-filen 476 kB på disken, men når du
printer den, så sendes der 117 MB data? Er det under Udskriftsjob du ser, at
jobbet fylder 117 MB?

> Kan jeg på nogen måder i Acrobat 6.0 Professional redigere dokumentet, så
> det kommer ned og flyder under 20 MB under udskrift - og hvis ja -
hvordan?

Hvis det er ovenstående, du oplever, så er det vel underordnet hvor meget
data der skal sendes til printeren, så længe dette ikke fremkalder fejl.
Hvis du komprimerer dit PDF-dokument, så er det jo blot den størrelse, det
fylder på disken. Når filen skal sendes til printeren eller på selve RIP'en,
bliver den jo "pakket ud".

Jeg har lidt svært ved at se, hvorfor du er bekymret om filstørrelsen på
printerjobbet - og har en ønske om at begrænse denne til under 20 MB...

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : John

Dato : 24-03-05 22:27

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lige for at være sikker: Fylder PDF-filen 476 kB på disken, men når du
> printer den, så sendes der 117 MB data? Er det under Udskriftsjob du ser,

Ja, det er det.

> hvordan?
>
> Hvis det er ovenstående, du oplever, så er det vel underordnet hvor meget
> data der skal sendes til printeren, så længe dette ikke fremkalder fejl.

Problemet er at det fremkalder fejl. Maskinen vil ikke printe dokumentet ud
fordi det fylder for meget på vedkommendes maskine.
Jeg kan dog godt printe det ud med min maskine, men det hjælper ikke
vedkommende der har problemet.

> Hvis du komprimerer dit PDF-dokument, så er det jo blot den størrelse, det
> fylder på disken. Når filen skal sendes til printeren eller på selve
RIP'en,
> bliver den jo "pakket ud".

Ja, det er jeg klar over. Jeg kan dog ikke huske at jeg før har oplevet et
20 siders PDF-dokument fylde så meget.

Mvh

John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-03-05 22:50

Den 24-03-05 22.26 skrev John følgende:

> Problemet er at det fremkalder fejl. Maskinen vil ikke printe dokumentet ud
> fordi det fylder for meget på vedkommendes maskine.

Jeg ved ikke, hvordan du kan få dokumentet til at fylde mindre i
udskriftskøen, men måske vedkommende kan "snyde" systemet. Prøv at
udskrive siderne enkeltvis.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : John

Dato : 24-03-05 22:56

> Jeg ved ikke, hvordan du kan få dokumentet til at fylde mindre i
> udskriftskøen, men måske vedkommende kan "snyde" systemet. Prøv at
> udskrive siderne enkeltvis.

Ja, det har jo også lige foreslået vedkommende.

Jeg har dog aldrig før oplevet at et 475 KB dokument fylder 117 MB i
udskriftkøen.

Mvh

John