Andet multimedie
bentjuul 3670
PDF hvilket program?
Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 24-03-05 18:47

Hej NG
Hvilket program anvendes til at oprette en pdf fil.
Er der eventuel nogle man kan downloade?

Mvh
Ingrid

Fra : Mads

Dato : 24-03-05 19:03

On Thu, 24 Mar 2005 18:46:52 +0100, "Ingrid Bitsch"
<ingridbitsch@stofanet.dk> wrote:

>Hej NG
>Hvilket program anvendes til at oprette en pdf fil.
>Er der eventuel nogle man kan downloade?

Hejsa

Den nemmeste og billigste måde at lave en PDF fil på,
er via en gratis PDF printer driver.
At jeg kalder det en printer driver betyder bare at man
"printer" sin fil til denne driver som så laver PDF filen.

Prøv f.eks. med denne :
http://inspirenet.tucows.com/preview/317507.html

Du installerer programmet og så laver du dit dokument
i f.eks. MS Word eller et andet Windows program.
Når du er færdig beder du om at få det printet ud, men
vælger så CutePDF istedet for din printer.
Se evt. screnshot på siden

Det er så nemt som det kan blive, for du skal ikke til
at lære et nyt program at kende.

mvh Mads

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-03-05 19:11

Ingrid Bitsch skrev:

>Hvilket program anvendes til at oprette en pdf fil.
>Er der eventuel nogle man kan downloade?

Acrobat er absolut det bedste, men er halvdyrt.

Cute pdfwriter er ganske udmærket til de mest basale funktioner
og ganske gratis.

http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp
--
Knud

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-03-05 20:47

Ingrid Bitsch skrev:

>Hvilket program anvendes til at oprette en pdf fil.
>Er der eventuel nogle man kan downloade?

Et tredje forslag: Den gratis og udmærkede kontorpakke

http://www.openoffice.org/

http://da.openoffice.org/

kan gemme dokumenter som *.pdf.

http://huse-i-naestved.dk