Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop 3.0 / Ram ?
Fra : Familien Nielsen

Dato : 24-03-05 00:24

Hej

Er der nogen som ved hvor meget ram photoshop 3.0 dansk version max. kan
køre med ?

jeg har brugt det i mange år, men nu hvor jeg har puttet mere ram i pc'en
(ialt 1Gb) kan jeg ikke starte det op,
den kommer med en besked om at der er ikke ram nok !!!

På forhånd tak.

--
Mvh. Nielsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-03-05 00:39

Familien Nielsen skrev:

> Er der nogen som ved hvor meget ram photoshop 3.0 dansk
> version max. kan køre med ?

Alt det styresystemet understøtter.

> jeg har brugt det i mange år, men nu hvor jeg har puttet mere
> ram i pc'en (ialt 1Gb) kan jeg ikke starte det op,
> den kommer med en besked om at der er ikke ram nok !!!

Hvad er det for et styresystem du sidder med?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Familien Nielsen

Dato : 24-03-05 00:47

> Familien Nielsen skrev:
> ram i pc'en (ialt 1Gb) kan jeg ikke starte det op,
>
> Hvad er det for et styresystem du sidder med?

> [...]

Ups! jeg bruger xp pro, både før og efter fejlen kom, så jeg tror næsten
helt sikker at det skyldes det mere ram.

--
Mvh. Nielsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-03-05 01:00

Familien Nielsen skrev:

> Ups! jeg bruger xp pro, både før og efter fejlen kom, så jeg
> tror næsten helt sikker at det skyldes det mere ram.

Hmm, det kunne tyde på det så.
Måske sker fejlen fordi Photoshop 3.0 er fra en tid (1994) hvor
1 GB RAM nærmest var utænkeligt i en almindelig "hjemme-computer".

Hvor mange procent af den installerede RAM har du stillet PS til
at bruge?

Prøv evt. også at slette Photoshops præferencefil. Jeg har dog
ingen anelse om hvor version 3 placerer den på et NT-system.

Jeg har ikke kunnet få versioner ældre end 5.02 til at køre på
min nuværende computer og det hverken under Win2000 eller XP.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Familien Nielsen

Dato : 24-03-05 01:20

> [...]
> 1 GB RAM nærmest var utænkeligt i en almindelig "hjemme-computer".
>
> Hvor mange procent af den installerede RAM har du stillet PS til

Skal det indstilles i PS ? hvis det skal kan jeg ikke gøre det da jeg kan
komme ind i PS

> Prøv evt. også at slette Photoshops præferencefil. Jeg har dog
> ingen anelse om hvor version 3 placerer den på et NT-system.

Jeg har fundet en PHOTOS30.INI fil med indhold sådan:
[Photoshop]
PhotoshopDirectory=c:\PROGRA~1\Photoshp
PlugInDirectory=c:\PROGRA~1\Photoshp\Plugins
MemoryUsage=75
StartUpImageDirectory=c:\PROGRA~1\Photoshp\Tutorial

Hvor jeg har prøvet at lave om på MemoryUsage til både 0, 25 og 100 uden
held

> Jeg har ikke kunnet få versioner ældre end 5.02 til at køre på
> min nuværende computer og det hverken under Win2000 eller XP.

Jeg har 2 andre pc'er, også med XP pro med kun 256Mb ram, hvor PS kører fint
på.

--
Mvh. Nielsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-03-05 01:31

Familien Nielsen skrev:

> Skal det indstilles i PS ?

Ja, inde i præferencerne et sted.

> hvis det skal kan jeg ikke gøre det da jeg kan komme ind i PS

Du kunne jo evt. tage den nye RAM-klods ud imens.

[PHOTOS30.INI]
> Hvor jeg har prøvet at lave om på MemoryUsage til både 0, 25
> og 100 uden held

Okay. Så hjælper det nok ikke noget at gå via præferencerne,
for ini-filerne styrede på det tidspunkt.

> Jeg har 2 andre pc'er, også med XP pro med kun 256Mb ram, hvor
> PS kører fint på.

Så kunne det alligevel tyde på, at der er en begræsning hvad RAM
angår i den version. Har du egentlig prøvet at køre den i Win95-
kompatibilitetstilstand, eller det gør du måske allerede?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Familien Nielsen

Dato : 24-03-05 01:42

> Så kunne det alligevel tyde på, at der er en begræsning hvad RAM
> angår i den version. Har du egentlig prøvet at køre den i Win95-
> kompatibilitetstilstand, eller det gør du måske allerede?

Ja det har jeg prøvet, også i Win98/me
jeg har altid kunne køre PS som XP, sådan kører det også på de 2 andre pc'er

--
Mvh. Nielsen