Andet multimedie
bentjuul 3670
Søger tips til farvevalg
Fra : Lars HT

Dato : 21-03-05 19:59

Hej NG

Jeg skal til at farvelægge nogle kort med nogle signatur-farver bestående af
5 brun-røde og 5 rød-gule farver (hovedfarver). Herudover skal jeg bruge et
par blå og en grå. Alle disse skal være lette at skelne fra hinanden.
Til hver af hovedfarverne skal jeg finde en tilsvarende farve (Bifarve), som
skal være en lysere (evt. mere grå eller "støvet") udgave af hovedfarven.

Kravene til farverne er, at farverne alle skal være lette at skelne fra
hinanden samt, at det samtidigt skal være let at se, at tilsvarende hoved-
og bi-farver hører sammen.

Hvordan griber jeg dette an?
Findes der evt. en hjemmeside eller et freewareprogram, hvor jeg kan
eksperimentere?

Hej fra Lars

Fra : Søren Grøndahl Jense~

Dato : 22-03-05 10:39

> Findes der evt. en hjemmeside eller et freewareprogram, hvor jeg kan
> eksperimentere?
>
> Hej fra Lars

Kan disse sider bruges?
http://colormixers.com/mixers/cmr/
http://www.neteffect.dk/colormatch/
http://www.colorschemer.com/online.html

Søren

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Lars HT

Dato : 22-03-05 10:53

"Søren Grøndahl Jensen" <sgj1_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote in message

> Kan disse sider bruges?
> http://colormixers.com/mixers/cmr/
> http://www.neteffect.dk/colormatch/
> http://www.colorschemer.com/online.html

Ja - det ser meget lovende ud! Tak skal du have!

Lars