Andet multimedie
bentjuul 3670
XnView - hvad betyder dette?
Fra : Lars HT

Dato : 17-03-05 13:38

Når jeg med muse-hjulet browser en serie biller i full-screen mode er et af
billederne, som giver anledning til følgende besked fra XnView:

"Dette billede indeholder flere sider. Benyt "Forrige" og "Næste" til at
navigere mellem siderne!"

Hvad betyder dette???

Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-03-05 16:06

Lars HT wrote:

> [...]
> af billederne, som giver anledning til følgende besked fra XnView:
> "Dette billede indeholder flere sider. Benyt "Forrige" og "Næste" til at

Du er nok stødt på en GIF- eller PSD-fil. Altså fil-formater der kan
indeholde mere end ét billede.

Har du fx. en lille GIF-animation, vil filen bestå ef en række billeder som
normalt bliver vist efter hinanden, når den ses i en browser. Med XnView
kan du bladre gennem de enkelte "frames" som GIF'en består af.

Støder du på PSD-filer (filer fra Photoshop), kan du se de forskellige
"lag" som billedet er sammensat af.

--
Mvh. Lars

Fra : Lars HT

Dato : 17-03-05 17:29

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> wrote in message

> Du er nok stødt på en GIF- eller PSD-fil. Altså fil-formater der kan
> indeholde mere end ét billede.

Nej - det skulle jeg selvfølgelig have nævnt - alle billeder er jpegs fra
digital-kamera!

Lars

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-03-05 17:59

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Du er nok stødt på en GIF- eller PSD-fil. Altså fil-formater der kan
> indeholde mere end ét billede.

[KLIP]

> Støder du på PSD-filer (filer fra Photoshop), kan du se de forskellige
> "lag" som billedet er sammensat af.
>
> --
> Mvh. Lars
+++++++++++++++++++++

TIFF kan også indeholde flere lag.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Lars HT

Dato : 19-03-05 18:25

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> TIFF kan også indeholde flere lag.

Tak for dit svar, men som nævnt er det JPEG-filer!

Lars

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-03-05 19:38

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> skrev i en meddelelse

> Tak for dit svar, men som nævnt er det JPEG-filer!
>
> Lars
+++++++++++++++++

Ja, det så jeg, men det var også til Lars Jørgensen jeg svarede

Fra : Lars HT

Dato : 19-03-05 19:46

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Ja, det så jeg, men det var også til Lars Jørgensen jeg svarede

Okay - jeg troede den var røget forkert!

Lars

Fra : Tim Bregning Karlsen

Dato : 22-03-05 13:04

Hvis du tidligere har browset billederne med f.eks. PaintShopPro har den
dannet en fil som hedder pspbrwse.jbf

Hvis du ser den gennem XnView giver den netop den meddelse du har nævnt.

Tim

Fra : Lars HT

Dato : 22-03-05 14:10

"Tim Bregning Karlsen" <tbk@dragsholm.dk> wrote in message
> Hvis du tidligere har browset billederne med f.eks. PaintShopPro har den
> dannet en fil som hedder pspbrwse.jbf
>
> Hvis du ser den gennem XnView giver den netop den meddelse du har nævnt.

Tak for svaret, men...

Det er ikke tilfældet!

Desuden opstår problemet ikke idag, når jeg browser de samme billeder!
Mystisk!
Vender tilbage, hvis det opstår igen!

Lars