Andet multimedie
bentjuul 3670
AI -> PDF - Digital print
Fra : Per Christoffersen

Dato : 17-03-05 12:34

Jeg har en AI-fil, som jeg skal sende til digital print hos Vester Kopi som
PDF.
Er det OK at lave den som som Save As fra Illustrator eller vil det give
problemer?

Jeg har Acrobat så andre muligheder står åbne.

/Per

Fra : Lars HT

Dato : 17-03-05 12:37

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message
> [...]
som
> PDF.
> Er det OK at lave den som som Save As fra Illustrator eller vil det give

Hvorfor ringer du ikke til Vester Kopi og spørger?

Lars

Fra : Per Christoffersen

Dato : 17-03-05 12:57

"Lars HT" <FJERNaslaktoke@yahoo.NREJFdk> skrev i en meddelelse

> "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message
> som
>
> Hvorfor ringer du ikke til Vester Kopi og spørger?

Fordi det er her i gruppen, at de virkelige eksperter findes

/Per

Fra : Lars HT

Dato : 17-03-05 13:39

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message
> Fordi det er her i gruppen, at de virkelige eksperter findes

Fair nok!

Lars

Fra : Dennis Seide

Dato : 17-03-05 14:32

in article 42396a9f$0$675$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, Per Christoffersen
at pc@NIXcomonto.dk wrote on 17/03/05 12:34:

> Jeg har Acrobat så andre muligheder står åbne.

Hej Per

Personligt ville jeg nok bruge destilleren fremfor illustrator - bare for at
være på den sikre side

/dennis

Fra : KNL DtP

Dato : 17-03-05 15:56

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en AI-fil, som jeg skal sende til digital print hos Vester Kopi som
> PDF.

Har du lavet den i Vester Kopi's farverum, som matcher deres printer?
http://vesterkopi.inforce.dk/graphics/user/Teknik/Farvestyring/PC_iccprofiler.zip

> Er det OK at lave den som som Save As fra Illustrator eller vil det give
> problemer?

Hent deres indstillinger til Illustrator her:
http://vesterkopi.inforce.dk/graphics/user/Teknik/Farvestyring/PC_settings.zip

Det vil nok være en fordel, hvis du læste deres vejledning her:
http://www.vesterkopi.dk/sw1782.asp

Her er deres vejledning for farveprint (går ud fra der er tale om digital print
på kopimaskine):
http://www.vesterkopi.dk/sw1775.asp

Personligt ville jeg nok vælge at printe til en PS-fil og så køre denne igennem
Destiller, for at lave en PDF-fil.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 22-03-05 15:03

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Personligt ville jeg nok vælge at printe til en PS-fil og så køre denne
> igennem
> Destiller, for at lave en PDF-fil.

Tak for hjælpen, - alt gik fint.

/Per