Andet multimedie
bentjuul 3670
Gemme en selection i pkotoshop
Fra : Myt

Dato : 16-03-05 01:18

Hej i gruppen

Jeg har nu i længere tid arbejdet med et billede, hvor der er en farve jeg
vil ændre til noget andet, det er sket ved at jeg har markeret farven, som
er fordelt over mange forskellige felter. Men nu kommer jeg til at tænke på,
kan jeg gemme det valgte, så når jeg igen vil arbejde med billedet, at jeg
kan hente det valgte frem igen, eller går det tabt når jeg lukker Photoshop
?

Myt

Fra : cogco

Dato : 16-03-05 02:19

> [...]
> på, kan jeg gemme det valgte, så når jeg igen vil arbejde med billedet, at
> jeg kan hente det valgte frem igen, eller går det tabt når jeg lukker

Du skal gemme din selection som en alfa-channel.
Når du har din selection aktiv, går du op i Select og ned i bunden af menuen
og trykker save selection.
Så laver den en ny channel.

Når du gemmer dit dokument skal det blot være i et format, der kan inkludere
alfa-channels.
Det kunne f.eks være photoshops ".psd" eller ".tif"

Når du så henter dit dokument ind igen, kan du gå op i Select menuen igen og
ned på Load selection.
Du kan gemme lige så mange forskellige selections du vil i samme dokument,
hvilket også er ret nyttigt i flere andre sammenhænge.

Alternativt kan du klarer save selection og load selection gennem Channels
vinduet, der typisk ligger sammen med Layers vinduet og Path vinduet som
standard. Her benytter du dig af de ikoner, der ligger i bunden af vinduet.
Og du har endvidere mulighed for at lave en ny channel selv. Med den aktiv
og RGB aktiv kan du tegne din selection.

Læs evt. mere om det hele under emnet "Masker", der benyttes meget over alt
i PhotoShop.

Claus

Fra : Myt

Dato : 16-03-05 02:35

> [...]
> den aktiv og RGB aktiv kan du tegne din selection.
>
> Læs evt. mere om det hele under emnet "Masker", der benyttes meget over

Tak for svaret Claus, nu er jeg en glad mand

Myt