Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe Indesign CS 3 - shortcuts/genveje
Fra : Tine Müller

Dato : 15-03-05 17:43

Findes der ikke et sted hvor det er muligt at udprinte disse fra samlet -
både til PC og Mac?

/Tine

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-05 17:50

Tine Müller skrev:

> Findes der ikke et sted hvor det er muligt at udprinte disse
> fra samlet - både til PC og Mac?

Hvad mender du med "fra samlet" ?

Rediger > Tastaturgenveje > Vis sæt, som åbner sættet i din
foretrukne teksteditor, som du så kan printe ud fra.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Tine Müller

Dato : 15-03-05 18:12

"Thomas G. Madsen" skrev:
> Hvad mender du med "fra samlet" ?
>
> Rediger > Tastaturgenveje > Vis sæt, som åbner sættet i din
> foretrukne teksteditor, som du så kan printe ud fra.

Tak for dit forslag.

Det er fordi idag har været min 2. dag i dette program og vi skriver hele
tiden shortscuts ned på et stykke papir efterhånden som læreren fortæller om
disse og så var det at jeg tænkte at disse måtte da kunne findes et sted og
så printes ud og det gøres åbenbart på den måde som du har beskrevet. Jeg
bruger selv PC herhjemme, men på skolen er det Mac, men det er vel det
samme.

Jeg troede bare at der måske var en pdf-fil eller lignende, da det jo
sikkert er noget mange er interesseret i?

/Tine

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-05 18:19

Tine Müller skrev:

> Jeg bruger selv PC herhjemme, men på skolen er det Mac, men
> det er vel det samme.

Ja, det er det samme.

> Jeg troede bare at der måske var en pdf-fil eller lignende, da
> det jo sikkert er noget mange er interesseret i?

Man kan jo evt. printe til en PDF fra ens foretrukne teksteditor.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ole Jensen

Dato : 15-03-05 22:15

> Rediger > Tastaturgenveje > Vis sæt, som åbner sættet i din
> foretrukne teksteditor, som du så kan printe ud fra.

Som også ligger som en txt-fil i InDesign programmappen under Presets,
InDesign Shortcut Sets - og hedder Default.txt.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-05 22:49

Ole Jensen skrev:

> Som også ligger som en txt-fil i InDesign programmappen under
> Presets, InDesign Shortcut Sets - og hedder Default.txt.

Ja under OS X er der også en txt-fil i den mappe, men ikke under
Windows. Ikke her i hvert tilfælde. Jeg har kun Default.indk og
Shortcuts for QuarkXPress 4.0.indk.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Tine Müller

Dato : 16-03-05 07:25

"Thomas G. Madsen" skrev
> Ja under OS X er der også en txt-fil i den mappe, men ikke under
> Windows. Ikke her i hvert tilfælde. Jeg har kun Default.indk og
> Shortcuts for QuarkXPress 4.0.indk.

Hvordan åbner man så en fil med endelsen .indk?

Der må da være en person på nettet som har lavet sådan en liste over disse
shortcuts - måske bare de vigtigste?

/Tine

Fra : Morten Lind

Dato : 16-03-05 10:48

Tine Müller <tinem@email.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvordan åbner man så en fil med endelsen .indk?
>
> Der må da være en person på nettet som har lavet sådan en liste over disse

InDesign dokument, måske? - står det på den måde?
M.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 16-03-05 14:56

In article <%iQZd.5$Az2.3@news.get2net.dk>, Tine Müller
<tinem@email.dk> wrote:

> "Thomas G. Madsen" skrev
>
> Hvordan åbner man så en fil med endelsen .indk?

Det er den fil der gør at du kan se genvejene under redigermenuen.

> Der må da være en person på nettet som har lavet sådan en liste over disse
> shortcuts - måske bare de vigtigste?

Nu ved jeg ikke om det er standard genvejene du mangler - eller
quark-genvejene.

Som Thomas har forklaret dig: Rediger > Tastaturgenveje > Vis sæt, som
åbner sættet i din foretrukne teksteditor, som du så kan printe ud fra.

Vælg det sæt du ønsker.
Kan også printes til til en PDF fil.

--
Venlig hilsen