Andet multimedie
bentjuul 3670
Printer og farveprofil
Fra : Klaus Eriksen

Dato : 15-03-05 16:57

Jeg påfylder selv farve på mine farvepatroner, i starten var det den sorte
farvepatron jeg påfyldte, men nu er jeg også begyndt at fylde farve på
farvepatronerne. Det lader til at sort er sort, men de forskellige farver
jeg bruger til påfyldning af de øvrige farver afviger lidt fra de originale
farver. Jeg tror jeg kan håndtere farverne ved at bruge en passende
farveprofil i printerens farvestyring - men hvilken skal jeg bruge? Er her
nogen der har erfaringer med det problem?

Min printer er en Canon i350.

mvh. Klaus Eriksen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-05 17:55

"Klaus Eriksen" <ke skrev:

> Jeg tror jeg kan håndtere farverne ved at bruge en passende
> farveprofil i printerens farvestyring - men hvilken skal jeg
> bruge?

En der beskriver de farver og det papir du bruger, men sådan en
finder du næppe på nettet et sted. Du bliver nødt til selv at
lave den og det kræver hardware i form af et spektrofotometer
og tilhørende software. Det er en dyr investering, men man vil
sjældent fortryde den.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 16-03-05 15:04

> [...]
> lave den og det kræver hardware i form af et spektrofotometer
> og tilhørende software. Det er en dyr investering, men man vil

Øv det lyder bevsærligt - men tak for svaret alligevel.

mvh.
Klaus