Andet multimedie
bentjuul 3670
Grafikprogram m. faste mål?
Fra : Thomas Voller

Dato : 14-03-05 19:01

Hej grafik-eksperter.

Jeg skal have en gruppe børn til at lave små modeller af H.C. Andersens hus.
Jeg vil derfor lave en skabelon, som de kære små kan benytte.

I den forbindelse søger jeg et grafik-program, der tillader mig at oprette
liner med faste mål. Dvs. jeg vil kunne angive længde og bredde på en linje,
så jeg er sikker på skabelonen bliver præcis.

Hvilket program kan anbefales til sådan en opgave? Naturligvis helst
freeware.

Mvh. Thomas.

Fra : pwee

Dato : 15-03-05 12:15

"Thomas Voller" <voller@voller-nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> linje, så jeg er sikker på skabelonen bliver præcis.
>
> Hvilket program kan anbefales til sådan en opgave? Naturligvis helst

http://cph.ing.dk/shareware/tek_cad.html

eller Cad-program, mange har en 30 dages prøvetid, der kan du øve dig på
huset.
eller micrografx designer 7, hvis den endnu findes, er vist overtaget
af Corel --Corel Designer 10, sidstnævnte er ganske fremragende,
præsis og let at bruge.
// pewe

Fra : Bjarne Aabrandt

Dato : 17-03-05 10:19

"Thomas Voller" <voller@voller-nospam.dk> wrote in

> [...]
> bredde på en linje, så jeg er sikker på skabelonen bliver præcis.
>
> Hvilket program kan anbefales til sådan en opgave? Naturligvis helst

Det er svært når det er børn. Hvor gamle er de ?
Jeg tror du måske kan bruge et GIS-program til det.
Prøv f.eks. at se på:
http://qgis.sourceforge.net/

M.v.h.
Bjarne Aabrandt